Barnen

Enligt önskemål kommer lite uppdatering om barnen. Eller egentligen var det Alvin som efterfrågades eftersom jag skriver mycket mindre om honom nu än förrut.


Victor

Går sista veckorna i femman och ska börja sexan till hösten. Han har slutat boxningen för terminen och jag hoppas verkligen han tänker börja igen i höst. I augusti är det dags att fylla 11 år och innan dess sommarlov. Han har slutat åka till sin stödfamilj och var där sista gången strax före Påsk. Dock hälsade han på dem nu i helgen när en av dem fyllde år.

Victor har en uppåt-period i matte men annars är nog skolan rätt trist. I juni ska han gå några gånger och prata med en psykolog och vi har påbörjat en utredning hos BUP och skolan. Antagligen händer inte något speciellt innan hösten tidigast förrutom att han ska träffa psykologen. Utredas för vad? Asperger och ADHD.

Vi har det rätt jobbigt hemma med mycket konflikter kring Victor och hans och min relation är ganska söndertrasad just nu. Detta har vi påbörjat att få hjälp med att bygga på.


Alvin

Vild och galen. Min ganska lugna och gulliga bebis har blivit en stor vild pojke som busar, stökar, klättrar, springer, bråkar, skäller, svär och har VÄRLDENS uslaste humör när han sätter den sidan till. Helt underbar men intensiv :-)
helt torr är han också på dagarna. Senaste missen var i torsdags tror jag och innan dess vet jag inte? han var hos farmor och farfar i helgen och där gick det lika bra som hemma. Så har det även varit på dagis. Missfritt det sista.

Han pratar mer och mer både nya ord och många nya meningar. uttalet är fortfarande ganska risigt däremot men det kommer väl :-)

Han är stor, lång, har bamsefötter och bamsehänder. Ser nog ganska gammal ut. 2,5-3 år eller så.


Hoppsan

Har blivit superstark och sparkar hårda sparkar rakt genom moderkakan. Väldigt vild, vildare än Alvin var i magen till och med. Lättretad. Vill inte bli väckt, tycker inte om när mamma trängs (äter en massa eller sitter med ihopklämd mage osv som tar av Hoppsans annars stora utrymme) Gillar inte när mamma ligger på rygg heller. Snart ska jag göra en viktskattning, om några veckor så Hoppsan får avslöja om hen är en stor, liten eller medelbebis.

Alvin gillar Hoppsan och klappar och pussar magen. Säger "bebis" men fattar absolut inte vad som menas med det - att det är en människounge, ett syskon där inne.

Victor däremot förstår precis och är inte speciellt impad. Pratar inte alls om Hoppsan men kan fråga en del graviditetsrelaterade grågor ibland av artighet.

***


Så där ja, privat, intimt och öppenhet är väl några ord som får beskriva texten ovan. Varsågoda.

Kommentarer
Postat av: Mia

Hehe tackar för den "smaskiga" informationen.

Nej men det var roligt att läsa vad som händer runt barnen något som du glömde skriva om var om dig själv eller om du uteslöt dig själv medvetet? Du är ju trots allt huvud personen. Skulle tycka att det var jätteintressant att höra vad du gillar att göra och vad du har för mål i ditt liv, vad skulle du vilja syssla med i framtiden?

Hoppas att det löser sig med Victor! Förstår att det är jobbigt!

2009-05-25 @ 20:31:30
Postat av: Mia

En fråga bara är det inte jobbigt att ha en sån liten som Alvin + att vara gravid? Måste ju ta på ens krafter?!

2009-05-25 @ 20:33:23
Postat av: Marie

Tack för att du delar med dig. Alltid lika kul att läsa din blogg. Inte så roligt att relationen mellan dig och stora sonen är lite "sisådär". Ni som alltid varit så tajta...?!

Får man vara nyfiken och fråga varför man misstänker Asberger/ADHD? Vad har han/gör han som relaterar till detta? Victor verkar ju vara så duktig och smart och tidig med en massa saker...

2009-05-25 @ 22:04:25
Postat av: Marie igen...

Jo, glömde fråga; ska du ta reda på vem Hoppsan är? Vi är nog många här ute som är sååå nyfikna på om det är en lite tjej eller kille... Men, om du tar reda på det så kanske du inte avslöjar något ändå.

2009-05-25 @ 22:06:48
Postat av: Anna

Skönt att ni får hjälp med Victor! Men varför så sent? Hade man inte kunnat göra en utredning tidigare och på så sätt gett er allt tänkbart stöd?

2009-05-25 @ 22:23:07
Postat av: Helle

"Så där ja, privat, intimt och öppenhet är väl några ord som får beskriva texten ovan. Varsågoda."

Sarkastiskt värre...



Har följt din blogg ett tag nu och många gånger undrat varför du skriver så himla mycket om Alvin men knappt något alls om din äldsta son. Men här finns väl svaret - er relation är ansträngd och det märks tydligt bara på ditt sätt att beskriva honom jämförelsevis med Alvin...



Tycker du verkar vara en go´ mamma iallafall och jag hoppas du och äldsta sonen finner varann igen. :-)

2009-05-25 @ 23:16:55
URL: http://fjaaant.blogg.se/
Postat av: åsa

när jag väntade min dotter så va min ena son 11år,han tyckte att det va pinsamt för att "alla vet va min MAMMA har gjort".

Min andra son som då va 14 tyckte att det bara va roligt och häftigt.

Nu när jag väntade barn igen 3 år senare tyckte min nu 14årige son att det bara va häftigt! Tänk va åldern spelar in.

2009-05-26 @ 01:53:40
Postat av: mian

åh, vad tråkigt att ni har det bökigt med viktor! min lillebror har adhd och hans mellan- och högstadieår var hemska! massa bråk och väldigt kämpigt för oss alla. hoppas ni får det det stöd och hjälp ni behöver!

2009-05-26 @ 08:26:42
Postat av: Johanna M

Asperger? ADHD? Är det skolan som menar att han skulle ha det? Har de fog för dessa påståenden? Det låter ju jättejobbigt, hoppas ni får bra kontakt med dem på BUP. Är skolan trist? Får han jobba utifrån sin nivå eller är han fortfarande understimulerad?



Det händer så mycket i tvåårsåldern, både jobbiga saker (trots, humör - jotack, jag känner igen det!) och roliga saker, som den intensiva språkutvecklingen. Nya uttryck, ord och små meningar. Börjar likt sin storebror intressera sig för och kunna siffror och bokstäver.



Men, som sagt, det där trotset kunde man vara utan. Hon vägrar bara för att hon ska, och hon är ute efter att provocera, testa gränser. Slänger mat på golvet med ett flin, ska se vad som händer...



Hon är född april -07.

Postat av: Johanna M

Förresten - kul att få läsa uppdateringen om barnen. Vi är nog många nyfikna vid det här laget.

Postat av: Thess

Helle, jag har läst tidigare i bloggen att Beckah inte skriver så mycket om Victor av respekt för honom för att han inte vill det själv.

2009-05-26 @ 15:27:27
URL: http://www.morriis.blogspot.com
Postat av: ida

jag går själv på utredning om ahdhd och även på en autism.

Det är inte kul, de kan verkligen inte vara roligare för ett barn..

2009-05-26 @ 17:33:09
URL: http://www.metrobloggen.se/iidaa
Postat av: rebecca

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om det angånde Victor men lämnar en liten kommentar så att du vet att jag läst och att jag bryr mig. Hoppas er relation snart blir bättre.

2009-05-27 @ 06:20:36
URL: http://geshiia.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback