Ljuuuvligt!

Nu för en liiiten stund sedan kom posten med min hemma-doppler!!! :-D

Nu har jag lyssnat på lilla Hoppsan vars hjärta slog i 148 slag/min :-)

Det tog en stund att hitta hjärtat för jag letade såklart långt ner där de brukar ligga tidigt i graviditeten men nejdå :-) jag fick lålla Babysoundapparaten ovanför naveln men vinklad neråt så hördes det. Hoppsan verkar ligga längst upp i livmodern med andra ord.

Myys!

jag tror inte ett skit på nya rönen att det är farligt. jo lika farligt som det är farligt att äta potatis pga cancerrisken men men bättre att ta det säkra före det osäkra ändå och vara sparsam med lyssnandet men skönt att kunnat lyssna iaf om man skulle bli orolig nån gång.

Mathias ska få lyssna ikväll också så idag ska jag dock plåga stackars Hoppsan med två lyssningar ;-)

Kommentarer
Postat av: Filura

Hehehe, jag tror inte alls att det är farligt, för herre gud, jag gjorde väl 10 ultraljud på Elvira och lyssnade på bvc med doppler varannan vecka från vecka 20! Elvira är frisk som en nötkärna, är dessutom tidig i utvecklingen, så nä, jag tror inte det är nån fara =) 148 slag, hihi, tööööös!

2009-03-31 @ 17:16:19
URL: http://www.mysfias.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback