Kalas idag

Nu är det kalas om en stund. jag ska bara duscha först och så håller jag på tömma kameran nu vilket tar en evighet eftersom jag fotade mängder igår på Angis 30-årsfest. Har slitit som här på förmiddagen med tvättvikning, packning, städning, diskning, tårtfix osv.

Stressig dag men skönt att Alvin inte är hemma, det underlättar ju otroligt mycket faktiskt. Själv har jag inte ens hunnit äta frukost. Blev några jordgubbar medan jag gjorde tårtan bara.

Så här ser listan ut. Blev mycket idag eftersom jag inte gjorde allt jag skulle gjort igår men nu är det gjort iaf :-)

Torsdag
Diska
Tvätta
Hänga 2 tvättar
Plocka i ordning
Sopa
Dammsuga

Dammtorka
Skura golv
Städa badrummet
Åka och handla
Hem till syrran och säga grattisoch lämna paket till systerdottern som fyller 9 på måndag

Tömma kameran

Fredag
Diska
Tvätta
Hänga tvätt
Vika en massa tvätt
Slå in Alvins paket
Åka och handla jordgubbar och batterier
Packa min och Alvins väska inför stugsemestern

Göra i ordning grillmaten (sallad + marinera kött)
Lämna Alleballe hos farmor & farfar

Gå på grillfest för att fira syrran som fyller 30 år *wiiie*

Lördag
Tömma kameran
Dammsuga
Diska
Plocka i ordning och fixa
Göra tårta och sånt
Ha kalas för Alvin som fyller 2 år
Städa efter kalaset
Handla inför resan
Packa det sista
Städa ur kylen

Söndag
Åka till Säfsen :-)


Förrutom det ovan så ska...
...alkoholhaltiga drycker inhandlas inför 30-årsfesten
...Mathias väska packas
...fiskesaker packas
...bilen städas ur
...bilen dammsugas
...bilen tvättas utvändigt
...gräset klippas
...blommorna vattnas

(men det är Mathias grejer att göra)

Kommentarer


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback