Titta vem som snackar

Kanske kanske börjar Alvins långa ramsor kinesiska lossna och bli svenska? :-)

Igår på restaurangen tog jag med mig Alvin till toaletten för att tvätta honom. När vi kom in tittar Alvin på mig och frågar helt klockrent:

-Vart é pappa?

Idag stod han vid badkaret och jag sa till honom att komma och sitta på toaletten.

-Nej jag vill inte! Svarade Alvin argt. Smått förvånad mamma säger igen att "Jo, kom och sitt på toaletten" -Jag vill inte sitta! Fräser Alvin :-o och sen en lång ramsa kinesiska i vanlig ordning.

Eller så är det bara tillfälligheter där det råkat bli så bra :-) Kul när det händer iallafall så man nästan sätter andetaget i halsen hehe

Kommentarer
Postat av: Sussie

hihi visst är det skoj!!

Idag så helt plötsligt så sa Ebba.. HEJ! helt klockrent så sen har hon gått runt och sagt HEj typ halva dan :-o Och ropat på brorsan oveee (oliver) imellanåt också ;-)

2009-01-01 @ 21:24:37
URL: http://entrebarnsmammasvarld.blogg.se/
Postat av: thinki.se

A är jätte duktig på att prata! Tycker Elliot är redig jag, men han ligger i lä med din yngsta! Verkligen!

2009-01-01 @ 21:50:55
URL: http://www.thinki.se
Postat av: Kicki

Mmmm visst är det häftigt =D

Kommer du ihåg när Samuel 1½ år sprang omkring och sa till folk att akta på sig...=D

2009-01-02 @ 11:03:11
URL: http://ettermyreblaj.bloggagratis.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback