De flesta håller med

Okej, de flesta håller med, MEN det finns en del muppar som missat poängen. Vaddå LÄMNA HENNE IFRED?!

Har ni helt missuppfattat?!

HON startade en tråd på familjeliv, HON bad alltså om att man skulle skriva. Jag skrev, hon blev sur, började hota med att socanmäla mig för att jag inte diskat osv. tråden stängdes och jag HAR lämnat henne ifråd, men HON har inte lämnat MIG ifred!

Hon har skrivit i min blogg varenda dag och  idag skrev hon riktigt vidriga saker så jag tröttnade på att hålla tyst, tröttnade på att lämna henne ifred eftersom HON var på MIG hela tiden.

Då började jag svara tillbaka och lägga upp berättelsen här.

Hur svårt ska det vara lixom? Hon jagar mig i min blogg då svarar jag. Inget konstigt med det.

Kommentarer
Postat av: yiyah

För tjugoår sedan så förlorade min mamma vårdnaden och boendet om sina fem barn. Som tur var så hade vi fantastiska pappor vi kunde få bo hos.



Hon fattar än idag inte varför, för det var ju alltid rent och fint hemma & hon gjorde sitt bästa, ALLT var socialens fel som bedrev häxjakt på henne osv osv osv.

Men vi vet. Vi fem barn som fick våra barndomar sabbade pga att hon inte var kapabel att vara förälder. Mamma fattar inte, men vi fattar. Inte är det någon ide att ens ta upp det med henne, för vi minns minsann fel, så var det inte, det var SOC som var problemet...



(Min mamma är manodepressiv.)



Vissa fattar helt enkelt inte. Tyvärr.

2009-01-17 @ 02:36:37
URL: http://yiyah.blogg.se/
Postat av: Ella

De är en stor skillnad när man ger svar på tal och hänger ut någon. Hon är sårad och ledsen , hade inte du varit de om du förlorat dina barn?? Hon öppna trådarna på FL för att få råd och stöd hon har tagit åt sig av de hon anser vara viktigt. Men såfort domen kom var de en hel del som börja kasta skit på henne. Hon försvara sig , är de fel?? Sen kommer de såna som du som måste ha rätt de låter nästan som om hon måste lyssna på dig men de behöver hon inte och när hon inte gjorde de ja då börja du med kasta skit.Sen att du kallar min syster för barnslig och omogen,som sagt man ska inte kasta sten i glashus!! Du framstår som en rätt barnslig person själv. Om du nu inte håller med henne eller inte tycker om henne varför överhuvudtaget bry sig liksom? Så tydligen måste ju hon ha trampat på en öm tå annars skulle du inte reagera som du gjort..

2009-01-17 @ 10:12:19
URL: http:// www.ellish.bloggagratis.se
Postat av: född på 50-talet

K har ju inte "alla hästar inne",det märks väldigt tydligt, bl a på hennes språk. Kan man inte ta konstruktiv kritik utan att formligen explodera och vräka ur sig en massa dynga så borde man varken blogga eller öppna trådar på FL! Jag "känner" människor som "känner" ovanstående person och enligt dem så står det inte rätt till mellan öronen på henne och de anser att hon inte tagit hand om sin son på rätt sätt sedan han föddes! Av hänsyn till dessa personer så måste jag tyvärr skriva anonymt här, jag vill inte medverka till att K ska "hoppa" på dem och påstå att de också ljuger! Enligt henne så ljuger tydligen hela världen medan hon talar sanning, jag "köper" inte det argumentet! SOC brukar faktiskt i första hand hjälpa till så att barn kan stanna i sitt eget hem, de "tar" inte ett barn utan att ha någon form av anledning eller misstanke om vanvård!

K skrev vid ett tillfälle i sin blogg att hon själv skulle bli "soctant", ursäkta men jag måsta skratta högt! Vilken kommun skulle anställa henne med den vokabulären hon använder mot allt och alla??

MVH

"Bara en mamma"

2009-01-17 @ 10:47:21
Postat av: född på 50-talet

K har ju inte "alla hästar inne",det märks väldigt tydligt, bl a på hennes språk. Kan man inte ta konstruktiv kritik utan att formligen explodera och vräka ur sig en massa dynga så borde man varken blogga eller öppna trådar på FL! Jag "känner" människor som "känner" ovanstående person och enligt dem så står det inte rätt till mellan öronen på henne och de anser att hon inte tagit hand om sin son på rätt sätt sedan han föddes! Av hänsyn till dessa personer så måste jag tyvärr skriva anonymt här, jag vill inte medverka till att K ska "hoppa" på dem och påstå att de också ljuger! Enligt henne så ljuger tydligen hela världen medan hon talar sanning, jag "köper" inte det argumentet! SOC brukar faktiskt i första hand hjälpa till så att barn kan stanna i sitt eget hem, de "tar" inte ett barn utan att ha någon form av anledning eller misstanke om vanvård!

K skrev vid ett tillfälle i sin blogg att hon själv skulle bli "soctant", ursäkta men jag måsta skratta högt! Vilken kommun skulle anställa henne med den vokabulären hon använder mot allt och alla??

MVH

"Bara en mamma"

(Tar tacksamt emot ett mail med domen när du har tid)

2009-01-17 @ 10:49:07
Postat av: född på 50-talet

Hej igen!

Kan du radera det första av mina inlägg? Trodde inte det gick iväg så jag skickade ett till! Klantigt av mig! =)



MVH

"Bara en mamma"

2009-01-17 @ 13:03:26
Postat av: Kattis

Det känns som om nån någon gång måste vara den större människan i såna här sammanhang. Att du fortsätter gå på och letar reda på det ena och det andra om den är tjejen övergår mitt förstånd. Varför inte bara skita i henne. Hon mår uppenbarligen inte särskilt bra.

Det är lätt att sparka på dem som redan ligger.

Visa att du är en aning mer mogen än det här.

2009-01-17 @ 13:12:47
Postat av: Anonym

Du letar upp "sjuka" människor verkar de ju som. du vill ha någon att tracka på, kan du inte skaffa dig ett liv istället för att bry dig så förbannat mycket om vad andra gör? skaffa dig ett liv.

2009-01-17 @ 19:01:55
Postat av: Jen

Hej Beckah, jag vill bara säga att K:s betende mot dig i senaste tråden på familjeliv var det mest osmakliga jag upplevt. Tror inte att du har något att oroa dig för om hon verkligen skulle soc-anmäla dig för att du inte orkade diska. Domen är en offentliga handling och du har all rätt i världen att hänvisa till den. Det enda du inte kan göra är att publicera den utan att först anonymisera den. Jag tycker inte att du på något sätt hängt ut K. Givetvis är det alltid önskvärt att vara den större personen som låter saker vara men när någon ger sig efter en som hon verkar ha gjort mot dig förstår jag om du känner att du måste ryta ifrån.

Lycka till med allt!

2009-01-17 @ 20:37:45
Postat av: Anonym

"endel muppar" hm. Undra vad du hade sagt om jag hade använt ordet "muppar" ja då hade du väl dragit in bajskorvar också. Du är så otroligt vuxen becka. Oh, jag vill verkligen ta efter dig bli som dig, en patetisk liten snorunge som kallar folk för "muppar" ja, de är ju faktiskt rena rama muppafton här. höhöhö.

2009-01-17 @ 23:15:36
Postat av: Beckah

Kicki; håll dig till din egen blogg. Lägg ner nu. Du gör bort dig.

2009-01-17 @ 23:22:04
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Trasdocka

Var finns domen? Har du publicerat den nånstans? Har följt detta både på bloggen och i en del trådar på fl.

2009-01-18 @ 03:31:35
URL: http://www.metrobloggen.se
Postat av: Bara lilla jag

Fy fan, jag hoppas nästan du får dina barn omhändertagna då kanske du lär dig lite empati och medmänsklighet. Visst mamman har säkert gjort fel, men hon behöver inte ha det uppkört i halsen av dig. Vad får du ut av att tracka henne? Mår du bra när du vet att du gör andra ledsna?

2009-01-19 @ 18:47:05


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback