Ropa inte hej...

...förrän du kommit över bäcken.

Sen jag skrev mitt förra inlägg har jag i princip mått illa konstant i ett streck :-D så kan det gå när man skryter.  Happs, då är det här den graviditet jag haft längst illamående jag jag nu konstatera då. Hoppas det inte blir jättelänge till.

Tröttheten har fått ett uppsving också sista dagarna och brösten ömmar lite mer. Känns nästan som jag fått en extra dos graviditetshormoner.

Nu är Alvin på förskolan och busar av sig. Han vaknade halv sju i morse *gäsp*. Ganska märkligt eftersom han somnade extra sent igår. Sooova är jag sugen på att göra nu förresten men man kanske skulle lägga sig typ kl 21 ikväll istället?

Hehehe tog en kul bild i helgen som jag orkade lägga in i datorn igår:

Bild

Babybjörn påstår ju att deras sele funkar till barn upp till 90 cm :-D HAHAHAHA
Skräpsele! Näää tacka vet jag bärsjal.

Selar av babybjörn-typen är rena skiten faktiskt. Totalt oergonomiska. Det stackars barnet hänger i skrevet med benen rakt ner och det blir tungt och påfrestande för bäraren. Till skillnad från en sjal eller ergonomisk sele där barnet sitter i grodposition, bäraren får barnet rätt på kroppen så att det inte är det minsta obekvämt att bära.

fattar inte hur babybjörn kan sälja så bra fortfarande när den är så idiotiskt konstruerad?

Kommentarer
Postat av: Hippiemamman

Hehehe... Vilken rolig bild!

Jag såg en som hade ett cirka ett år gammalt barn i en BB en gång, det såg inte särskilt skönt ut. Man vill ju inte sluta bära bara för att barnet blivit över ett, så jag fattar inte hur de tänker på Baby Björn?



Jag blir ofta stoppad på stan när jag bär i sjal eller Manduca av folk som undrar vad det är för sele/sjal och om den är bra. Ofta har de haft en BB som barnet växt ur (typ vid 7 månaders ålder). Då är det ju bättre om de köper en rejäl sele från början (men ofta vet de ju inte om de ergonomiska alternativen förrän senare). Det är ju det där med reklam alltså....



Men bra att du tog en bild så att man ser hur knepigt det kan bli. Kan gissa att det inte var så väldans bekvämt det där. :-D

2009-02-11 @ 10:56:25
URL: http://hippiemamman.wordpress.com
Postat av: Linda L2K

Viskar lite försiktigt att jag mådde som mest illa min sista graviditet... ;-) Hoppas det vänder snart för dig!



Du har inte lust att ta en jämförelsebild med sjal oxå? Vore kul att se skillnaden mellan sjal och bb.

2009-02-11 @ 11:13:25
Postat av: Beckah

Smart idé, självklart borde jag ha en sjalbild bredvid. Det får jag fixa i eftermiddag :-)

2009-02-11 @ 11:18:41
Postat av: rödtopp

nu med mitt fjärde barn så har jag köpt en trikåsjal. mitt absolut bästa köp,vilken jäkla skillnad mot babybjörneländet

2009-02-11 @ 11:26:32
Postat av: Linda med tvillingdöttrar

Kanske är tvillingar nu då:P



Vi har en babybjörn (köpte den tack och lov begagnat för en billig peng) som vi har använt några minuter totalt. Det där med 90 cm är ju dessutom helt galet. Jag testade den för några månader sen och då var den på tok för liten, mina barn var nog runt 70-75 cm långa då. Skulle jag få en enling någon gång skulle jag satsa på en annan typ av bärsele eller sjal.

2009-02-11 @ 12:50:10
URL: http://mina2hjartan.babyblogg.se
Postat av: qaroliine

Folk köper bärselar för att dem inte vet bättre, många vet inte ens att bärsjalar existerar.. Själv ska jag ha ett sjalbarn när det är dags! =)

2009-02-11 @ 12:50:49
Postat av: lilla jag

tvillingar??

2009-02-11 @ 13:12:51
Postat av: Michis

Jag lånade en BB av en kompis, men sonen växte ur den redan vid tre månaders ålder, eller, jag får säkert i honom, men då sparkade han mig på låren. Nu har vi en Manduca istället!

2009-02-11 @ 14:22:01
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Karttu

Grattis till graviditeten Beckah!

2009-02-11 @ 14:50:57
Postat av: Ida

Hade också en typ bb sele med min första, den gick ju inte använda.... :-o Hon satt bara och svajjade på min mage ju, så jag köpte en sjal o sen dess är jag fast i sjalträsket! :-) Min andra dotter har inte alls haft samma behov att bäras, så sjalen har inte använts mycket till henne....får väl hoppas på fler kiddos! =)

2009-02-11 @ 18:19:31
URL: http://1vuxen2barn.wordpress.com
Postat av: Anonym

Fast när barnen är jättesmå så är active fantastisk tycker jag personligen. Och själv skulle jag inte bära ett barn på typ 25 kg som tex becon klarar :D Dom har väl egna ben att gå med...

2009-02-12 @ 08:39:22
Postat av: zandrama

Visst har de ben att gå med, men åtminstone min treåring (14 kg, 95 cm) går inte långa bitar. Och hellre en Beco eller manduca till en sovande sexåring än att bära hen i armarna... För även sexåringar blir trötta ibland.

2009-02-13 @ 11:23:53
URL: http://zandrama.bloggagratis.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback