Ringde BM

Jag har haft lite sammandragningar senaste dagarna. Kändes lite väl tidigt att börja med redan så jag ville kolla med Barnmorskan. De turas om att ha telefontiden så det var inte min BM utan en annan.

Jag: Jag tänkte höra lite angående sammandragningar, vad som är okej i vecka 10?
BM: Ja det är ju normalt att ha lite ont i magen då och då.
Jag: Nej, alltså, jag har inte ont, jag har bara sammandragningar.
BM: lite som mensvärk då.
Jag: ...nä, som sammandragningar, helt utan ont.
BM: Ja det är vad man kallar för mensvärk för i vecka 10 kan man ju inte känna sammandragningar för då har ju livmodern inte växt upp så man kan känna den utanpå magen.
Jag: Fast jo ...jag kan känna ett par centimeter ovanför blygdbenet och speciellt om jag känner under en sammandragning så är det ju extra tydligt att det faktiskt är livmodern.
BM: men är du verkligen i vecka 10?
Jag: Ja ...eller vecka 9+4 för att vara exakt.
BM: *Mumlar något förvirrat*
Jag: Fast jag har ju en tid om 14 dagar, jag kanske kan lämna urin till en odling då?
BM: Jaa du tänker att det kunde vara uvi ja, det kan det ju vara ja.
Jag: Ja alltså jag hade gbs under min förra graviditet men den var ofarlig den gången så jag är väl inte direkt orolig egentligen, ville mest höra eftersom det börjat med sammandragningar redan då det började i vecka 21 förra gången
BM: Ja du kan ju lämna ett urinprov så kan vi göra en sticka, det kan du ju komma in vilken dag som helst.
Jag: njae, jag gör hellre en odling om 2 veckor om det nu är okej med sammandragningar i vecka 10
BM: Ja som du beskriver det är det nog ingen fara.
Jag: Okej då väntar jag, tack för hjälpen.

Kommentarer
Postat av: Linda L2K

Shit asså, vilket samtal!!! Litade hon inte på dig eller? Hoppas det inte är gbs den här gången.

2009-02-11 @ 17:29:44
Postat av: Linda med tvillingdöttrar

Jag säger det igen.. tvillingar? Haha, nejdå jag vet inte varför jag har fått för mig att du ska få tvillingar. Jag är i alla fall inte synsk:)

Hoppas att det ordnar sig med sammandragningarna och att proverna är fina om två veckor.

2009-02-11 @ 19:25:15
URL: http://mina2hjartan.babyblogg.se
Postat av: Anonym

Nej men åhhh! Här har det hänt saker sen jag var inne sist! GRATTIS!!! Låter som en ganska trevligt reseminne... (försökte stava sovernir men det blir bara knas)



Knepigt med sammandragningarna, hoppas att det går över och att du slipper ha fler så där konstiga samtal med mödravården. Jättefin mage har du ju redan också!

2009-02-11 @ 20:12:21
Postat av: Mammab

men mupp BM...

Hon va mycket till hjälp ;)

2009-02-11 @ 23:47:53
Postat av: Lina

Ja, du fick ju mycket hjälp där... Grattis föresten! Själv har jag bf 1 september(andra barnet). Har också börjat känna av sammandragningar redan. Känns lite konstigt att få det så tidigt.

2009-02-12 @ 00:25:45
Postat av: Anonym

Jag började få sammandragningar redan från v 10 med våra barn... eller ja med de 4 minsta ;) Livmodern börjar öva tidigt.. den vet ju vad som är på gång :)

2009-02-12 @ 08:36:36
Postat av: Terese

Ett stort grattis till graviditeten! Jättekul, lycka till :-)

2009-02-12 @ 09:50:08
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Sandra

Men shit, va kul, hade inte en aning om att du var gravid igen! Har vart sjuk i över en vecka och knappt kollat mailen, så nu fick jag min en glad överraskning :-) GRATTIS!!!!

2009-02-12 @ 10:55:38
URL: http://zandrisens.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback