Lite om graviditeten

Alleballe är lämnad på förskolan och jag har ätit frukost och är nu uttråkad redan :-D

Mår lite illa efter frukost men det är lugnt faktiskt, den värsta biten verkar vara över. har mått jätteilla från vecka 5 till vecka 9, precis som med Alvin och sedan gick det snabbt över :-) hoppas det går över nu med.

Inskrivning har jag varit på redan för några veckor sedan, det kändes konstigt att vara där igen hehe. Vägde mer än jag hade önskat *morr* hade lägre Hb än jag hade önskat men blodsockret var okej. Lågt och bra blodtryck också. Minns inte trycket men annars såg det ut så här:

Vikt: 65
Blodvärde: 123
Blodsocker: 5,7 (trooor jag, inte helt hundra men det var 5-någonting)

Jag startade på 127 i blodvärde förra gången och då hade jag en senare inskrivning. Jag trillade ju snabbt ner under 100 med Alvin så därför har jag fått börja med Niferex redan nu i förebyggande syfte.

Blodsockret hade jag alldeles för högt vid några tillfällen förra gången, tex 9,8 och så plus att Alvin vägde 4680 gram när han föddes på BF. Därför så ska jag göra två glukosbelastningar den här graviditeten för att hålla koll på graviditetsdiabetes.

Den första glukosbelasningen är om 2 veckor. Då ska BM också testa att hitta hjärtljuden med dopplern :-) ska bli mysigt att höra hjärtat! Vid detta laget förra graviditeten hade jag gjort två ultraljud redan, den här gången har jag ju ingen aning om hur det står till där inne :-) BM har lovat att vi ska gå in i ultraljudsrummet och göra UL om hon inte hittar hjärtat med dopplern så jag ska slippa oroa mig, det händer ju ibland att hjärtat inte hörs så tidigt.

Nu har det börjat också; fick gå upp och kissa inatt hahaha :-D så nu dröjer det väl 1,5 år innan man får en hel natts sömn utan avbrott av kissande och amning och sånt igen :-) Mysigt.


Kommentarer
Postat av: Trollis

Speciellt att vara gravid. Fast, det är jobbigt oxå. Saknar det trots allt illamående.

2009-02-09 @ 12:09:20
URL: http://www.thinki.se
Postat av: Jenny Viklund Strömsund

Hej! Jag ska oxå ha en bebis i september(Tror jag iaf. Barnmorskan tror i Augusti) Får veta ungefärligt nästa måndag. Grattis iaf. Hoppas allt går bra. Kram

2009-02-09 @ 13:00:31
URL: http://minbebis.com/blogg/jennfy/
Postat av: Anonym

Grattos till bebis :-d nu kommer jag in här med tråkiga nyheter,K är på G igen och har skrivit om dig i en tråd. Citerar innlägget för jag tycker du ska veta vad som sägs om dig.







"De andra fallet 2. Mamman är hemma, barnet får klättra omkring överallt, leker med glasögon och andra farliga saker medans mamman sover, vart pappan är vet man inte, den andra går i skolan och nu ska mamman få barn igen, hon orkar inte städa eller diska vissa perioder och gillar att hoppa på andra med hård kritik. ett av barnen är hos kontaktfamilj var annan helg för att familjen ska få avlastning, ska man skaffa ett till barn då? Bara undrar, ska soc rycka in?????"





länk http://www.familjeliv.se/Forum-5-175/m41219686-7.html

2009-02-09 @ 17:38:28
Postat av: pojkmaffia

hehe vet att glukosbelastningarna suger! as jobbigt, bläää... hoppas att det är bra vid belastningen hehe.

2009-02-09 @ 18:40:05
URL: http://crazyminds.blogg.se/
Postat av: Norskan

Suck Så blev du diskuterat igjen på fl av din kära vän... http://www.familjeliv.se/Forum-5-175/m41219686.html

2009-02-09 @ 21:58:47
Postat av: Bodil

Oj, har missat att du är gravid!! Stort grattis!!

2009-02-10 @ 15:47:44
URL: http://telefonsladd.blogspot.com
Postat av: Filura

Härligt att du är gravid! För mig känns det inte så avlägset precis, min lilla är ju bara 5 dygn, hehehehe. Jag hade 125 i hb när jag skrevs in, ungefär samma som dig då.

2009-02-10 @ 16:35:42
URL: http://www.mysfias.se
Postat av: Linda L2K

Spännande att få kolla hjärtljuden! Eller är det lite så att du hoppas att du ist får göra ett Vul för att kika på den lill*? =)

2009-02-10 @ 16:53:59
Postat av: Beckah

Jag hoppas på att jag får göra ett UL (inte vul hehe det är ju i vecka 12 och med Alvin gjorde jag vanligt UL i vecka 9 redan).

2009-02-10 @ 16:58:16
Postat av: Rebecca

hej!



kollade lite på aftonbladet angånde bok-SM där vinsten är att få ge ut sin bok. jag vet ju att du håller på med en bok om ditt liv (vet dock inte hur långt du kommit med "boken" eller om du är klar.



jaja.. att kolla in länken skadar ju inte =)



http://kapitel1.se/info/bok-sm

2009-02-10 @ 22:25:28
URL: http://alskadeliam.blogg.se/
Postat av: Anonym

Spännande, men jag är inte avis ;-)

2009-02-11 @ 15:16:59
Postat av: sanna

grattis!! ska följa din blogg nu tänkte jag. kram

2009-02-15 @ 09:54:51
URL: http://sannispannisens.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback