Snö ...nästan! :-)

GLÖMDE svara på själva frågan i idiotkommentaren från igår:

JA, bilden är tagen när jag var gravid, några dagar innan han föddes, när jag var som störst och hade som mest vatten i kroppen. Hur så? Jag tycker personligen inte att jag ser speciellt plufsig ut, då var ju bilden jag hade nyss värre i så fall.


**********

Nu är jag och Elmer hemkomna från affären. JAG VALDE FEL SKOR! plaskade omkring i dyngsura ugg-liknande grejer i slasket och dessutom var det halt som fan, höll på halka omkull sjuttioelva gånger och lyckades även med det konststycket vid ett tillfälle så mina knän fick hälsa på asfalten. Lagomt pinsamt (och ont).

Burr, nej det var inga bra skor för det här vädret (det snöar och är plusgrader och var bar backe innan).



Notera att jag har KLÄDER på mig ;-)





~ * ~ *~ * ~ *~ * ~ *~

Glöm inte att rösta i finalen - Bästa gravidbloggen 2009 hos Kidzine
Lägg 1 röst per dag och IP-nummer.

 


Kommentarer
Postat av: A

det är ca 10-15 barn som insjuknar i LCH varje år. Så den räknas inte som speciellt ovanlig i sverige.

2009-12-15 @ 12:52:54
Postat av: A

Sedan är det inte bara nyfödda som får den utan debutåldern är melllan nyfödd till 75år, medelåldern är före 10 års ålder. du borde läsa på lite innan du utalar dig om din son sjukdom.

2009-12-15 @ 12:54:43
Postat av: Tes

Tycker inte alls att du ser pluffsig ut..

Men tomtemössan e väö photoshoppad va!? :-) ser ut som de iaf...

2009-12-15 @ 12:59:50
Postat av: susanne

bra blogg du har.. fattar dock inte mycket av den kommetaren som "pucko nr 1" gjort.. vaddå cancerungen?? vad menar han med det?? Jävla idiot asså.. ja o FIN blogg har du med jag vill med ha

2009-12-15 @ 12:59:58
URL: http://tinkerbellan.webblogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se

A: eller så kanske du ska ta och läsa på ;-) jag är extremt påläst om sjukdomen, är du?



10-15/år ÄR väldigt ovanligt.



Vem har påstått att bara nyfödda får den? tvärt om är den vanligaste debutåldern 2-5 år. De flesta är under 10 år men den förekommer i vuxen ålder också.



Att de föds med den, så som Elmer är extremt ovanligt. I Sverige är det inte ens ett barn per år i snitt. De som föds med den här varianten som Elmer har 50% cans att vara helt friska inom någon månad (så som fallet verkar vara med Elmer) men de har också 50% (eller 40-60%) risk att utveckla en livshotande malign variant.

2009-12-15 @ 13:03:13
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: mia

fast du borde använda vagn, tänk om du hade ramla på barnet!!

2009-12-15 @ 13:38:38
Postat av: BeckaHBitcH.se

Vilken TUR att jag inte hade vagn! Då hade jag råkat trycka ner handtaget på vagnen när jag halkade så att vagnen hade vält!



Hur tycker du gravida ska göra förresten? Borde de också ha vagn? De bär ju också bebisen.



2009-12-15 @ 13:49:02
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Fröken glas

Åh vad mysigt lilla beisen ser ut att ha det!

Har du bärsjal under?

2009-12-15 @ 13:53:54
URL: http://frokenglastankar.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se

Ja nästan iaf :-) jag har ergonomisk sele (en Beco närmre bestämt) :-)

2009-12-15 @ 14:11:46
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: jannike

Vilket jävla pucko rent utsagt som ens man med att skriva såna hemska ord!! Jag skäms och bli rädd för hur en del människor beter sig! Lite vett hade inte vart fel. Personen som skrev de hade garanterat aldrig vågat säga de till dej. Men sitta bakom en dator och anonymt snacka skit är lätt! idiot!!

2009-12-15 @ 14:15:25
URL: http://jannikejarlbrink.blogg.se/
Postat av: ida

Har precis hittat din blogg o jag tycker du är så jävla häftig tjejen! Har stött på dig i trådar på Fl innan o ja, blivit uppretad till max många gånger, haha. Håller inte alls med dig ang att klä sina pojkar i rosa o det där. Men vad gör det, alla är vi olika o tycker olika. Ville bara skriva att jag tycker du är så grym, du står för dina åsikter o skiter i vad folk säger. Jag önskar att jag hade hälften så mkt stake som du har! Du har jättesöta pojkar. Önskar dig en riktigt god jul !

2009-12-15 @ 14:15:35
Postat av: Tes

A: "det är ca 10-15 barn som insjuknar i LCH varje år. Så den räknas inte som speciellt ovanlig i sverige."



URSÄKTA mig, men vad fan räknas som ovanligt då?? det föds över 50 000 barn i sveriga varje år... så 10-15st av 50tusen är VÄLDIGT ovanligt....



Tror inte riktigt hissen gick heeela vägen upp i ditt tankesätt där va!?

2009-12-15 @ 14:18:47
Postat av: Annica

Har du en vanlig jacka utanpå selen?

2009-12-15 @ 14:19:54
Postat av: BeckaHBitcH.se

En vanlig fodrad huvtröja strl XXXL utanpå ja :-)

2009-12-15 @ 14:27:02
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Tes

rättar mig själv...



Under 2008 föddes 109 301 barn i Sverige....

2009-12-15 @ 14:39:36
Postat av: Anonym

Men hei deg!!! HVA bra du svarer tilbake!!!

Stå på nu, vennen <3

Kramen.

2009-12-15 @ 14:49:26
Postat av: Anonym

Trodde inte du skulle ge Elmer napp för amningens skull? Fast den kan ju va bra att ha ibland när man är ute kanske:) Jag gav aldrig min son napp första två månaderna och sen när jag skulle införa den när vi for ut eller åkte bil vägrade han:) Men det har gått bra ändå, fast några gånger har man önskat att man kunde plugga igen munnen haha, särskilt i ica-kön

2009-12-15 @ 14:50:54
Postat av: BeckaHBitcH.se

Jag ville att han skulle ta napp i bilen och under provtagningar på sjukhuset men det ville inte han :-P inte första 2 månaderna men sen började han ta nappen och då gillade han den så mycket att han började använda napp på riktigt. Fölr mig känn s det helt okej, napp skyddar lite mot psd.



Victor och Alvin har haft napp från de varit ett par dagar gamla och Victor ficvk ha den tills han var 5 månader, Alvin tills han var 4,5 månad. Jag kommer ta den från Elmer någon gång där också så typ en månad till får han ha napp :-)

2009-12-15 @ 15:00:34
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

10-15barn per år raknas inte som ovanligt, tvärtom vanligt. det är ovanligare i tex danmakr än vad det är i sverige. och ja jag kan om sjukdomen då min lillebror råkar ha den.

2009-12-15 @ 15:01:56
Postat av: Anonym

varför får han inte ha napp längre?

2009-12-15 @ 15:03:37
Postat av: BeckaHBitcH.se

"10-15barn per år raknas inte som ovanligt, tvärtom vanligt. det är ovanligare i tex danmakr än vad det är i sverige. och ja jag kan om sjukdomen då min lillebror råkar ha den."



hahaha nu skojar du va? Du driver med mig? Självklart är det färre som diagnostiseras i Danmark! Herregud Danmark har hälften så många invånare som Sverige typ så det är väl inte så konstigt!



Dock är procenten och siffrorna de samma! Det är ungefär 1 på 200.000 som får diagnosen varje år. Det motsvarar i Sverige ca 10-15 barn. Av dessa barn är det ungefär 1 vart annat år som FÖDS med sjukdomen så som Elmer gjort, resten av barnen som får diagnosen är från någon månad gammal upp till flera år gamla. Vanligast är 2-5 år.



Men du kanske inte fattar hur procenträkning fungerar? uppenbarligen inte.



Dessutom är definitionen på en ovanlig sjukdom att max 5 personer drabbas per 10.000 pers om jag inte minns helt fel. Här snackar vi 1 per 200.000.



I ett land mer dubbelt så många invånare som i Sverige så är det naturligtvis FLER barn som får diagnosen. Det betyder INTE att sjukdomen är VANLIG ellert VANLIGARE där. Precis som det inte är ovanligare i Danmark bara för att färre får diagnosen. Det enda det betyder är att Danmark har färre invånare!

2009-12-15 @ 15:11:10
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Malin

Men du har väl bara kläder för att det är kallt ute. Annars går du väl omkring naken överallt ;-)

2009-12-15 @ 15:13:47
URL: http://purpelangel.blogspot.com
Postat av: A

Till och med sjukvården anser att 10-15 personern som insjuknar är vanligt. den anses inte som OVANLIG! läs på l inte innan du utalar dig.

2009-12-15 @ 16:13:48
Postat av: BeckaHBitcH.se

Ge dig nu :-) du gör bara bort dig. Den är väldigt ovanlig och det tycker alla utom DU som inte kan räkna i procent.

2009-12-15 @ 16:15:52
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Ariella

Hej!

Usch för snö!! Själv sitter jag inne och missar en ridlektion pga vädret! Mina knän klarar inte halka utan hoppar ur led (aj!)



Tycker du är toppensnygg!! Och ja 10-15/år är ovanligt!!



Du har ett award att hämta på min blogg. Det är du värd!!!



Kram

2009-12-15 @ 16:19:15
URL: http://www.busfamiljen.com/wp
Postat av: Konrad

Hur orkar du vara så uppkäftig mot alla som kanske vet något annat än dig. Denna person A kanske också är extremt påläst om cancern. Du är så förbannat uppblåst och snoffsig hela tiden. Folk försöker kanske komma med förslag till dig eller ni kanske evt vem vet utbytt erfarenhter men nej då inte lilla bitterbeckah hon KAN JU REDAN ALLT. Använd din dong du har i byrålådan någon gång. Och ja jag förmodar att du har en där då du inte verkar ha ett samliv så bittert du har det.

2009-12-15 @ 16:26:03
Postat av: BeckaHBitcH.se

Hen hade kunnat vara extremt påläst om sjukdomen men uppenbarligen är hen inte det utan försöker provocera mig istället. detta är inte heller första gången som A är här inne och provocerar, detta är en stammis på bloggen som ofta håller på så här och där har du anledningen till min sura ton.



Jag kan inte allt men just det här kan jag och jag VET att det jag skriver är rätt.

2009-12-15 @ 16:29:15
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: TripleSex

Haha du är för skön :D

Vet inte om du gjort det, men har du publicerats veckans blogg ännu? Vore kul om du kunde titta min blogg iaf rodnar.

Du har skön stil!

2009-12-15 @ 16:38:11
URL: http://triplesex.blogg.se/
Postat av: Hanna

så sjukt snygga glasögon vart hittar man dem?? har svart röda nu... ni ser ut å ha det mysigt när ni e ute å går...

2009-12-15 @ 17:20:54
URL: http://knasgravid.blogspot.com
Postat av: BeckaHBitcH.se

Tack :-) Aktuell optik heter det :-)

2009-12-15 @ 17:54:57
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: me

Du "A", om du nu är sååå påläst och insatt så borde du veta att inom både sjukvården och socialstyrelsen så klassas LCH som en OVANLIG DIAGNOS och vill du ha det svart på vitt så behöver du bara kolla här



http://www.socialstyrelsen.se/ovanligadiagnoser/langerhanscellhistiocytos

2009-12-15 @ 18:47:35
Postat av: Tes

Jag är kanske en av dom som brukar kunna vara lite neg här inne. Men enbart när jag TYCKER tvärtemot de som skrivs..

I detta fall är det ju helt jävla uppenbart. Vilket pucko som helst ser/fattar ju att 10-15 personer per år av ÖVER 100 000 som föds är OVANLIGT. Hade det varit 10 000- 15 000 per år hade det varit vanligt. Men inte 10-15 personer, så dum kan du ju bara inte vara..



Och "A", bara för att din lillebror har det betyder inte det att det inte är en ovanlig sjukdom...



Du kanske har en släng av nån annan sjukdom eftersom du inte verkar fatta... ;-)

2009-12-15 @ 18:59:33
Postat av: A

Inom sjukvården klassas LCH som en vanlig diagnos. inte ovanlig.

2009-12-15 @ 20:24:46
Postat av: BeckaHBitcH.se

Om du vill kan vi gå in på vad sjukvården klassar sådana som dig som ;-)



Jäkligt märkligt hörredu att alla på neo och förlossningen och BB som träffade Elmer såg LCH live för första gången någonsin. Märkligt hörredu att det antagligen aldrig tidigare fötts ett barn med LCH på Borås förlossning förr, Väldigt märkligt att det står i varenda infotext om sjukdomen att den är ovanlig. ja allt är mycket märkligt måste jag säga :-) tycker inte du det själv? kan du läsa innantill? kan du läsa tex länken här ovanför?



Ta och lägg ner nu, ditt skämt är inte kul längre, bara tröttsamt.

2009-12-15 @ 20:32:12
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: A

Sedan NÄR blev Borås förlossning ända förlossningen i hela Sverige?????

2009-12-15 @ 20:52:56
Postat av: Anna

Haha Jag kan inte låta bli att skratta åt alla "idioter" som inte har bättre för sig än hacka rätta och veta bäst.

Men se Kläder :-P lika snygg med som utan ;-)



Kan väl tillägga att 10-15/år räkans som OVANLIGT!!! i alla fall av sjukdommar osv.. Men A att ha en släkting med en sjukdom betyder inte att man vet allt. Beckah har verkligen läst på och även skrivit mycket i sin blogg om det hon läst, minns jag inte fel så finns det även en del längar och dom kanske vore något för sig.



Mvh

2009-12-15 @ 20:56:05
URL: http://www.familjenbrolin.se
Postat av: BeckaHBitcH.se

du A Eh va? Du gör dig till nu, hoppas jag?

2009-12-15 @ 20:58:00
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Camilla

Men ge dig A. Kunde inte hålla mig som jag brukar men GE dig. Du har det ju svart på vitt där...Hej föresten Beckah. Stå på dig. Söta barn du har!!

2009-12-15 @ 21:04:35
URL: http://mammamillan.bloggagratis.se
Postat av: Tes

Hörru "A", du har inte alla getter hemma va!? :-D

2009-12-15 @ 21:30:49
Postat av: Sara

En liten fundering bara. Ni tjafsar fram och tillbaka om huruvida sjukdomen är vanlig eller ovanlig. Spelar det någon roll?

2009-12-15 @ 21:40:40
URL: http://fokuserad.net
Postat av: A

att du skiver att elmer var enda på borås förlossningen med LCH innebär inte att det är OVANLIGT. Det är vanligt.

2009-12-15 @ 21:53:45
Postat av: BeckaHBitcH.se

Det vore intressant om du A kunde nämna en sjukdom som du tycker är ovanlig?

2009-12-15 @ 22:04:03
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Morquios sjukdom är mycket ovanlig. 2 barn under en 30års period.

2009-12-15 @ 23:04:43
Postat av: BeckaHBitcH.se

Så om fler än så har en sjukdom så är den inte ovanlig tycker du? jag vill veta var din gräns går för vad som är ovanligt och inte. Du tycker ju att en sjukdom som drabbar 10-15 personer per år av en befolkning på 9 miljoner är VANLIG så man blir ju nyfiken var din gräns går.

2009-12-15 @ 23:37:57
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: A

Finns flera ovanliga sjukdomar, som inte är lika vanliga som LCH.

2009-12-16 @ 00:23:33
Postat av: me

Så A, du vet bättre än både sjukvården och socialstyrelsen då? För de anser i alla fall att LCH är en ovanlig diagnos (och det står svart på vitt i länken jag publicerade längre upp, men du valde väl att ignorera den eftersom den bevisar dig fel)

2009-12-16 @ 06:47:57
Postat av: Emmie

Det brukar vara svårt att övertyga folk som:



1. Inte vill lyssna.

2. Inte vill/kan/förstår att läsa.

3. Är mer intresserade av att vara petiga (klarar inte att erkänna att man har fel..)



Dock är det ganska underhållande...



Gud, vad mysigt det ser ut med Elmer under tröjan, det är ju så att man nästan blir bebissugen...

2009-12-16 @ 09:22:25
Postat av: klara

beckah: är det inte så att barnet är mer skyddat i magen än utanpå magen (i sele el schal) om man ramlar på magen? jag har själv min son i sele ibland och jag nojjar faktiskt lite för vad som skulle hända om jag föll... därför brukar jag ta vagnen när det är vinterväglag eller vad man ska kalla det.

2009-12-16 @ 09:42:21


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback