Månadens sjukhusbesök avklarat


Idag var vi alltså iväg med Ellebellen till Borås och sjukhuset. Det gick sådär. Jag satte på Emla i bilen. Det var ett vanligt plåster bara, aldrig sett förr men det var ju smidigt.

Väl där så fick han träffa läkaren först och prata lite och sådär och sen skulle blodproverna tas. Skitbra! Emlan hade gjort att blodkärlet gått och gömt sig. Vi fick vänta en stund med honom inlindad i en filt för att blodkärlet skulle kika fram.

Det funkade så pass att blodkärlet syntes men sticket gjorde ändå ont på lillen som ryckte till och skrek och inget blod kom det.

Ett nytt försök på ett annat blodkärl (inte Emlat) smärta och skrik men inget blod! Då blev jag helt matt och yr och fick sätta mig ner (hoppa över frukosten och sen se på sin bebis bli plågad är ingen bra kombination) jag blev nog rätt så blek för ena sköterskan sprang iväg och hämtade saft och en banan till mig...

Tredje gången gillt! ett till stick i ännu ett blodkärl i huvudet (inte emlat) och det gjorde nog VÄLDIGT ont för han har aldrig skrikit så förr och han var otröstlig en lång stund. Men det var effektivt för det tog 2 sekunder att fylla de två rören typ.

Usch! Aldrig mer Emla iallafall. Det "förstörde" ju hans bästa provtagningskärl. Lilla hjärtat :-(



Bellen väntar på läkaren.


Emlad Emler ...flå't -Elmer!

Kommentarer
Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar

Kopiera dina kodmallar och spara i ett textdokument, återställ dina koder, kopiera från textdokumentet in i kodmallarna. :)



btw.. fick du inte min kommentar om att få mina koder m.m? att jag undrar är för att jag inte ser den kommentareren i ditt andra inlägg. ;)



.......



Stackars Elmer.. :(

2009-12-16 @ 17:15:27
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: Lina

Hahaha.... 'Emlad Emler ...flå't -Elmer!'

2009-12-16 @ 18:05:15
URL: http://pupplina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men lille vakreste Elmer, lille hjertet, stakkars lille deg. Usch, hva gjør de med deg, stikker i hodet?

Duktige killen jo <3



Kramar til mamma!

2009-12-16 @ 18:14:49
Postat av: Elin

usch, stackars Elmer :-(

minns hur det va när de plågade Kasper när han va 2 månader eller nåt och de säger att "ja det är inte lätt att sticka knubbiga barn"



hoppas han inte minns nåt av det

kram

2009-12-16 @ 18:30:19
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Anonym

du kanske hade på emla för kort stund...

2009-12-16 @ 18:37:16
Postat av: BeckaHBitcH.se

Han hade Emla i 1 timme och 40 minuter så det tror jag inte, snarare tvärt om i så fall skulle jag tro - att det kan varit lite väl länge.

2009-12-16 @ 18:40:12
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: petra

Jag hade reklam från Bubbelroom innan med men jag tog bort den för den ställde bara till det på min blogg, helt plötsligt fick jag massa ord länkade till olika sidor, vill ju gärna bestämma själv vart man vill länka.

2009-12-16 @ 19:59:04
URL: http://jimmyssyster.blogg.se/
Postat av: Helena med Eskil

Lillen då... :-( Tur att det kom blod tillslut, men jobbigt att det krävdes tre försök!



**



Jättefint julkort i lådan idag... TACK!!! :-)

2009-12-16 @ 22:37:34
Postat av: Cdot

Stackars söta Elmer! Bra att det är över!

2009-12-17 @ 08:10:52
Postat av: Anonym

emla ska sitta på upp till 2h för att verka. det där prickarna kan vara att elmer är överkänslig mot emla, kan lätt hända med små barn.

2009-12-17 @ 13:28:45
Postat av: BeckaHBitcH.se

Emlaplåster ska inte alls sitta i 2 timmar.



läs här: http://www.egenvard.nu/en/Vara-receptfria-lakemedel/Emla :



Utdrag:



"Medicinskt plåster:



Vuxna: kan använda 1 eller flera plåster samtidigt.

Barn: 0-3 månader: Högst 1 plåster per dygn i högst 1 timme.

3-12 månader: 1 eller högst 2 plåster samtidigt i högst 1 timme.

1-12 år: kan använda 1 eller flera plåster samtidigt"

2009-12-17 @ 13:41:59
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

öhh..jo enligt fass och apoteket ska det vara på i 2 h som max.

2009-12-17 @ 17:49:29


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback