Köttig

Världens äckligaste beskrivning: "han hade en köttig näsa". Läste den här beskrivningen i en bok när jag gick i mellanstadiet loch den här meningen förföljer mig och äcklar mig ännu.

Var bara tvungen att dela med mig ;-)

**

Nu är det dags att laga mat. Biffar typ...eller köttbullar. har inte bestämt mig än för vad köttfärsen ska förvandlas till. Små biffar kanske ;-)

VILL iväg och hämta ut paket sen ikväll. Har fått från polarn o pyret bland annat som ligger och väntar. KULIGT med paket.

Ellebellen sover som en stock, han har varit vaken en sväng också. Inte ledsen och ingen feber. helt som vanligt kanske bara lite extra trött så vaccinationen gick ju kanon jämfört med Alvin som skrek i flera timmar och fick feber efter 3-månaderssprutan.

Nepp...iväg till spisen nu :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas du knåpade ihop något KÖTTIGT av köttfärsen. Varför inte göra små "köttiga små näsor?" Säkert uppskattat av barnen.

2009-12-03 @ 17:08:51
Postat av: Vän till "arbogabarnens" mamma

Läste innan att du var starkt emot dödstraff! Undrar bara hur du önskade en person som berövade dig dina barn livet eller på annat sätt gjorde något så fruktansvärt mot dina nära och kära, hur den personen skulle få för straff eller kunna fortsätta leva sitt liv.

2009-12-03 @ 17:12:25
Postat av: Åsa

hehe, jag såg Robert Aschberg beskriva sig själv med orden "jag har så köttigt ansikte" en gång. urk! Kul att du tänker göra köttfärsbiffar efter den beskrivningen!

2009-12-03 @ 17:27:44
URL: http://asonet.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se

Arbogabarnens mammas vän; Om mina barn blev mördade eller våldtagna osv skulle jag självklart känna att jag ville flå den jäveln levande och stycka resterna. Förstår om max och Sagas mamma skulle vilja att hennes barns mördare dog på det viset också. Det har ju dock inget att göra med vad jag tycker när jag står vid sidan av, inte tittar på ett enskilt fall och inte är personligt involverad. jag tycker inte att någon har rätt att döda en annan människa. Men självklart känner man så ändå när man är drabbad personligen.

2009-12-03 @ 17:56:01
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: cilla

Med köttfärs kan man göra mycket!!! Hoppas det blev gott.

Gillar du att laga mat? Har du lust att dela med dig av lite enkla recept som passar till barnfamiljen? Tycker man kör samma rätter varje vecka, månad efter månad, skittråkigt och enformigt. Behöver lite nya tips. Tack på förhand!

2009-12-03 @ 18:40:26
Postat av: rebecca

Köttig näsa.. hmm.. urk..



Skoj med paket, jag sitter med och funderar på om jag ska beställa nu från Polarn o. pyret eller vänta till rean i januari, väntar jag så hinner det ju inte fram till jul men rea lockar ju lite mer, jag gillar ju om man får mycket för pengarna. ;) De har ju O! priser men inget som lockar mig förutom pyjamisen som ändå är i fel storlek.

2009-12-03 @ 18:43:18
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se

aa Becca det var nu på rea jag köpte. En manchesteroverell. han har en exakt likadan i 62 som han inte kan ha längre och jag kunde inte motstå priset så jag köpte en ny i 74 och nån billig body. Minns inte ens haha spännande ;-)

2009-12-03 @ 19:27:01
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Håller med dig Beckah man är ju inte bättre om man i sin tur dödar den som har dödat. Jag är också emot dödsstraff. Oftast är dem som mördar och styckar psykiskt sjuka och det är en tragedi att sjukvården inte kommit längre och kan hjälpa dem INNAN dem skadar andra och sig själva. Dem har misslyckats. Följer mamma till en mördare som går på måndagar och man får nu en inblick över hur det är för mördarens familj man har ju mest tänkt på offrets familj men det måste vara minst lika hämskt att ha ett barn som mördar för då har ju ens egna barn oxå dött på sätt och vis. Det är jätte svårt det där!

2009-12-03 @ 21:20:49
Postat av: En tjock katt i en smal värld

Usch, köttig låter verkligen äckligt. Jag skulle dö om någon beskrev min näsa som köttig. :(

2009-12-03 @ 22:46:58
URL: http://tjockkatt.webblogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback