Ja ä inte bitter! Skänk mer!

Någon har startat en insamling till bloggaren "mamma Becka" läste jag inne hos Bloggkommentatorerna. Fin tanke, att bry sig om andra är alltid fint, självklart! men ändå - missriktat.

Eller...visst, insamlingen är ju kalasbra förstås och behovet finns. Hon skriver i bloggen att hon bara har 400 kr över den här månaden så hon behöver ju pengar, men var är barnens pappa? Var är mormor och morfar? För i hennes fall FINNS det ju en pappa till barnen och föräldrar till henne osv. Var är de?

Men det har ju ingen att göra med förstås. Det jag INTE förstår är hur folk kan skänka så mycket? Herregud! Det är redan uppe i över 6000 spänn i skrivandets stund! Finns det verkligen inget vettigare? Barncancerfonden, Rädda barnen, Childhood, WWF, BRIS osv osv osv. OM man nu vill skänka.

Sen är det såklart trevligare att skänka till en viss person, någon man känner eller "känner" och sätta pengar direkt på en enskild persons konto men ändå! När man kommer till insamlingssidan och ser att det redan finns 6000 kr, varför sätter man då in pengar där istället för till Barncancerfonden?

Sen är hon ju såklart helt fantastiskt duktig som studerar på heltid och är ensamstående med tre små töser, det säger jag inget om men alla andra i samma sits då? Tusentals andra ensamstående mammor där ute. Vem samlar in pengar till dem?

Nu sitter jag inte i hennes sits ekonomiskt för jag har inga problem med att pilla ihop månaden eftersom jag med åren lärt mig prioritera. Dock har jag alltid levt på gränsen. Alltid. Jag VET att jag har en lägre inkomst totalt än vad hon har nu, men jag har mycket mer än 400 kr kvar den här månaden, det var så jag menade. Jag HAR dock varit i hennes sits förr, så jag vet mycket väl hur det är. För många gånger har jag suttit i samma sits, men utan pappa till barnet eller föräldrar. Det är inte alls en ovanlig sits. Jag kan räkna upp hur många som helst som har det så, speciellt i jultider.

...och då finns det ändå de som har det mycket sämre. De som inte ens har ett hem, mat och kläder, de som inte har några 400 kr över ens. De som lever på gatan.

Men så här som jag tycker får man såklart inte tycka eller skriva för då är man en elak människa som bara är missunnsam och avundsjuk. Jag låter de som vill tro det, tro det. Folk med hjärna kan läsa det här och förstå vad jag egentligen försöker få fram. Det är inget emot henne eller att hon får en slant extra. Jag missunnar inte henne det men hoppas att hon skänker "överskottet" vidare till "riktig" välgörenhet.

Nej jag vet inte. Jag tycker det är lite obehagligt att bloggkommentatorerna länkar till den här insamlingen och uppmanar folk att skänka pengar dit istället för att länka till tex barncancerfonden.


Det tänker jag göra: http://www.barncancerfonden.se PG: 90 20 90-0 BG: 902-0900

Kommentarer
Postat av: Myran

Nej, tyvärr är det mycket vanligt att ha dålig ekonomi när man pluggar & har barn, även vid andra tillfällen också klart.

2009-12-02 @ 21:16:58
URL: http://zebramyran.blogg.se/
Postat av: sasa

Me liked you!

2009-12-02 @ 21:38:49
Postat av: Anonym

Tycker denna tjejen är DUKTIG som försöker lösa sin sits själv utan hjälp från anhöriga, svårt att förstå att man inte alltid har anhöriga som kan hjälpa en??? Det skriker ju avundsjuka och bitterhet i ditt inlägg, var glad för hennes skull istället. Vaddå finns dem som har det värre, ja visst är det så så är det jämt, klart att pengar ska skänkas till henne med som har det dåligt, vad har du med det att göra??? Larvigt tycker jag! Alla vet att du har taskig ekonomi men får jäkligt mkt från barnens farmor, konstigt att du kan spara och prioritera? Hade jag oxå kunnat om jag fick så mkt hjälp som du får, nä fy för sånna avundssjuka och bittra människor :) varför ber du inte barnens farmor om att skicka pengar till mer behövande barn i stället som till Afrika? Där har dem ju inte ens mat! Dina barn har det ju redan bra? precis hon är farmor till dina barn men alla har verkligen inte den grund tryggheten, ska hon skämmas för att hon ordna pengar genom att folk är snälla och skänker? uppfinningsrikt tycker jag!

2009-12-02 @ 21:59:42
Postat av: thile

Så bra skrevet - i g j e n :)Forstår hvordan du tenker.

Ha det best. Klem

2009-12-02 @ 22:02:59
Postat av: Anonym

naaw känns som att avundsjukan spelar ett spratt? suger det i magen att inte nån av DINA läsare kom på ideen först?

kan nte låta bli att le lite! hade det varit du eller dina läsare som kommit på ideen så hade du sprungit raka vägen till banken skrattandes!

2009-12-02 @ 22:05:36
Postat av: BeckaHBitcH.se

Mina läsare? Varför skulle mina läsare komma på en sån grej? jag sitter absolut inte i någon ekonomisk kris den här månaden.



Du verkar ha läst klumpigt. Bättre lycka nästa gång. Testa att läsa en gång till. Om inte det hjälper så kan det bero på att du läser med fel inställning eller hoppar över vissa bitar och tolkar resten lite som du själv vill, men inte som jag skrivit.

2009-12-02 @ 22:09:04
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Tycker denna tjejen är DUKTIG som försöker lösa sin sits själv utan hjälp från anhöriga, svårt att förstå att man inte alltid har anhöriga som kan hjälpa en??? Det skriker ju avundsjuka och bitterhet i ditt inlägg, var glad för hennes skull istället. Vaddå finns dem som har det värre, ja visst är det så så är det jämt, klart att pengar ska skänkas till henne med som har det dåligt, vad har du med det att göra??? Larvigt tycker jag! Alla vet att du har taskig ekonomi men får jäkligt mkt från barnens farmor, konstigt att du kan spara och prioritera? Hade jag oxå kunnat om jag fick så mkt hjälp som du får, nä fy för sånna avundssjuka och bittra människor :) varför ber du inte barnens farmor om att skicka pengar till mer behövande barn i stället som till Afrika? Där har dem ju inte ens mat! Dina barn har det ju redan bra? precis hon är farmor till dina barn men alla har verkligen inte den grund tryggheten, ska hon skämmas för att hon ordna pengar genom att folk är snälla och skänker? uppfinningsrikt tycker jag!



applåderar



precis! be farmor o ge barnen i afrika en fin jul så behöver ju inte dina barn få julklappar då ju :pP

2009-12-02 @ 22:13:46
Postat av: Sami

Hej jag undrar vad du gjort under tiden mellan viktor och alvin. Plugga du eller jobba du.

2009-12-02 @ 22:14:07
Postat av: Sami

Hej jag undrar vad du gjort under tiden mellan viktor och alvin. Plugga du eller jobba du.

2009-12-02 @ 22:14:58
Postat av: BeckaHBitcH.se

Vad har det med farmor att göra? Att ge inom familjen hör väl inte hit? Om mammabeckas barns farmor gett barnen 10.000, tror ni jag hade skrivit detta inlägget då? tror ni jag hade tycket hon skulle skänkt dem till välgörenhet istället? Självklart inte. Ni snurrar ju bort er på något konstigt ställe dit inga normalbegåvade personer hittar.



hahaha jösses. Hur kan man jämföra så märkligt som ni gör?

2009-12-02 @ 22:17:41
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Lina

Jag tycker att det är GRYMT bra att det verkligen finns människor som kan göra en sån sak mot andra, som att starta en insamling. Det handlar inte om att man inte donerar till annat, såklart... Utan att man hjälper henne oxå. Tror nog inte de som ger till Becka inte skänker till annat heller. Jag tycker det är fint att ge henne pengar och det hon inte använder nu hoppas jag hon Sparar till framtida ekonomiska bekymmer och inte skänker bort till någon annan, hon behöver pengarna bättre själv. Hon kan skänka till Bris osv när hon har en bättre inkomst och kanske inte bara 400:- kvar. Blir nog flera såna månader för henne, tror du inte?

2009-12-02 @ 22:18:02
URL: http://pupplina.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se

sami; ja.

2009-12-02 @ 22:18:26
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Var glad för hennes skull i stället för att vara så förbaskat bitter och avundsjuk. Sticker det i dina ögon att ingen gör det för dig. Det är tre barn inblandade.

2009-12-02 @ 22:20:01
Postat av: Myran

Man fattar ju att folk vågar inte stå för vilka de är, så det de skriver till dig betyder ju inget då!



Jag förstår vad du menar med ditt inlägg & såg din kommentar till Becka, däremot tror jag inte hon kommer skänka pengar till någon organisation. Men det är bara vad jag tror!

2009-12-02 @ 22:20:50
URL: http://zebramyran.blogg.se/
Postat av: iidaa

Jag förstår inte hur någon kan skänka 2500 till en ensam mamma :S

Okej, ska man ändå måste skänka hade de väl räckt med en 100lapp..

2009-12-02 @ 22:24:47
URL: http://iidaallansson.blogg.se/
Postat av: Malin

Ehhh...?

Alltså, är man i behov av pengar så är man ju. Oavsett om man är ett barn i Afrika eller har cancer liksom. Varför ska inte den här mamman få hjälp när det uppenbarligen är många som bryr sig om henne och hennes barn? Att hennes barn ska få en fin jul och att hon har pengar till mat i flera månader framöver? Nä usch, skäms.

2009-12-02 @ 22:25:54
URL: http://znuzen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har du alltid drömt om att ha en kropp som en modell? följ min blogg då , Här kommer du att f¨å massa THIN tips :D!! Cheeeeek it out!

2009-12-02 @ 22:32:40
URL: http://extranytt.blogg.se/
Postat av: Petter.

Klipp dig och skaffa ett jobb kvinna.

2009-12-02 @ 22:36:29
Postat av: Helen K

Jag håller med bloggägaren i detta + att jag tycker att det är total galenskap. Så fort någon snyftar i tidningar eller bloggar om sin fattigdom eller annat så kastar folk pengar över den personen utan att tänka det minsta lilla vad dom egentligen gör. Det finns människor som behöver pengarna bättre. Den här personen har familj och släkt. Att man dessutom tar emot pengarna utan minsta skam i kroppen är helt...jag har inte ens ord. Hade jag varit förälder till den här flickan så hade jag skämts ögonen ur mig att min dotter tigger pengar och fiskar sympatier via sin blogg. Det är en fin grej på sätt och viss men det blir väldigt fel. 6500 kr. Vi andra går på knäna stundtals för att få ekonomin att gå ihop. Trots det skänker jag då och då pengar till välgörande ändamål.

Den här flickan + barnen lider inte. Iallafall inte utav pengabrist.



Jag är kluven till vad jag tycker om såna här insamlingar.



Jag har skänkt mycket pengar i vissa fall. Senast till EB-föreningen men det är vettiga saker. Det är inte det här.

2009-12-02 @ 22:45:52
Postat av: Fröken glas

Jag tycker du har en bra poäng i det du skriver, jag.

2009-12-02 @ 22:46:38
URL: http://frokenglastankar.blogg.se/
Postat av: Greger Månsson.

Du skriver att hon borde skänka till Barncancerfonden, är det på grund av din son? Att du vill få ut något av människors snällhet?

Men visst, jag tycker givetvis att du har rätt, har man valt att vid 18 års ålder vara ensamstående med tre barn får man stå sitt kast. Väljer man att skaffa tre barn i tonåren istället för ett jobb ja då förtjänar man att leva på existensminimum.

2009-12-02 @ 22:52:55
Postat av: BeckaHBitcH.se

Barncancerfonden valde jag som exempel för att jag själv brukar skänka pengar dit och har gjort i många år. det finns såklart många andra bra foder att skänka till.

2009-12-02 @ 22:57:55
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Bodil

Jag håller med dig, helt klart!! Skulle jag skriva något liknande på min blogg, som ledde till att en insamling startades skulle jag skämmas ögonen ur mig.



Tycker förövigt att det är intressant att alla bitska kommentarer du fått på det här inlägget kommer från anonyma läsare... ;)

2009-12-02 @ 23:01:12
URL: http://enmynta.se
Postat av: Tirja

Jag kan ju säga att jag tycker inte det minsta synd om den här personen för hon har till 99% satt sej i den här sitsen själv som bland annat valt att bli mamma trots att hon är 18 år och då har 3 st. Jag går själv och väntar mitt första och kommer absolut inte ha den bästa ekonomin, framförallt inte om min sambo och jag skulle separera men ALDRIG i mitt liv att jag skulle snyfta i min blogg och hålla på, och jag skulle aldrig ta emot pengar om dom skulle göra så där. Jag skulle bita i det sura äpplet och be om pengar från min familj eller barnets pappa. Och framförallt se till att jag inte har räkningar som kommer var 3de månad så att det blir så där lite pengar en månad. Är man mamma måste man ju vara ekonomisk! Bättre att skänka pengarna till något riktigt tycker jag. Och jag är absolut inte bitter över att hon får pengar, vi har pengar så vi klarar oss bättre än många andra.

2009-12-02 @ 23:07:11
URL: http://xredxangelx.blogspot.com
Postat av: Frida utan blogg

Tss vem var det som tiggde ett par skor i sin blogg då? Hyckleri

2009-12-02 @ 23:20:52
Postat av: Frida utan blogg

Tss vem var det som tiggde ett par skor i sin blogg då? Hyckleri

2009-12-02 @ 23:21:37
Postat av: BeckaHBitcH.se

HAHAHA frida du skojar nu hoppas jag? Jag bad om tips på vad man ska ha på fötterna, att folk skulle skicka sina egna skor var ett skämt och det förstår vem som helst :-D hahaha



Upplysningsvis så köpte jag skor redan dagen efter och köpte utifrån tipsen jag fått; ett par Ugg-liknande skor för torra dagar och ett par allvädersstövlar för blöta dagar ;-)

2009-12-02 @ 23:23:51
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anna

Det ända becka har i inkomst är barnbidrag, underhåll, bostadsbidrag och studiebidrag på 1050kr. Det är inte så mycket pengar. det är ca 10 000kr sammanlagt och det klarar man sig inte på om man är student och ensamstående 3barnsmamma, med eget hushåll.

2009-12-02 @ 23:49:58
Postat av: Helen K

Alla ni som tycker att hon ska ha pengar. Visst det är en fin grej men nu har hon fått 7200 kr. Det är bra nu tycker jag. Skänk resten till välgörande ändamål nu. Nu behövs det inga mer pengar.



Ge cancerfonden lite pengar också. Jag har många släktingar som dött i cancer. Där gör dom nytta! Eller barncancerfonden. Också ett bra val.

2009-12-03 @ 00:02:05
Postat av: HK

Anna



Man klarar sig lätt på 10 000 annars är det dax att börja lära sig att bli mer ekonomisk.



Det man gör när man skänker pengar till den här flickan är att lösa hennes ekonomiska situation. Det ska man inte göra. Det är hennes liv, hennes barn och hon måste lära sig ta ansvar. Det är tufft att vara vuxen. Men det måste man klara. Hon måste lära sig det nu. Det här är inte att hjälpa. Det är att stjälpa.



Nej det här är inget chattforum och jag tänker inte skriva mer om detta. Ska sova nu godnatt!

2009-12-03 @ 00:10:14
Postat av: Veronica

Jag håller med dig. Har själv kommenterat detta på tillhörande sida. Jag anser att det är den löjligaste insamligen jag sett på länge, och hoppas att mammabecka har så mycket självdistans att hon ger pengarna vidare till bättre behövande.

2009-12-03 @ 05:54:54
Postat av: Josefin

Jag förstår precis vad du menar med ditt inlägg, och jag håller med.

Jag förstår varför folk blir avundsjuka, det är ju så många som är i samma situation, hon är ju aboslut inte ensam om att hamna där.

2009-12-03 @ 07:09:08
URL: http://josefinz.blogg.se/
Postat av: ida

Jag klickade hem enTryggve nalle från Barncancerfondens julsop istället! :-) Den ska bebisen få på BB :-)



Nä - håller med till viss del, så länge man har tak över huvudet och faktiskt kan betala sina räkningar en månad så sitter man inte i sjön, man kan va fattig och det är ju supertrist, men i sjön sitter man inte!



Men - folk skänker till vad dom vill. För mig blev det bcf!

2009-12-03 @ 07:15:32
URL: http://1vuxen2barn.wordpress.com
Postat av: Myran

Om hon har bara rätt till det, tror du då inte att soc hade bidragit till pengar om hon hade vänt sig dit? De gör undantag med folk som inte får ta lån. Jag är en av de som absolut inte får socbidrag oavsett hur kasst jag har det vissa månader, men de ha också förklarat att det beror på att de vill inte att man ska be om pengar från dem när man kan få lån!

2009-12-03 @ 07:32:59
URL: http://zebramyran.blogg.se/
Postat av: Monika

Jag har läst mammabeckas blogg lite då och då och i det här fallet håller jag helt med Beckah. Jag tycker också att det är duktigt att plugga och ha tre småbarn och jag förstår att det är jobbigt ekonomiskt.



Men till saken hör ju att mammabeckah tillsammans med sitt ex hade både hus, bil och båt. Om de separerar kan jag inte förstå att han inte löst ut henne från huset. Hon skrev förrut vid flera tillfällen att huset var deras tillsammans. I så fall tycker jag att det är mycket konstigt att ta emot pengar från främlingar.



Sen kan jag också förstå att man kan känna sig för stolt för att be sin familj om pengar. Men om jag var hennes föräldrar eller föredetta svärföräldrar så skulle jag skämma ögonen ur mig.

2009-12-03 @ 07:33:01
Postat av: Angelica

Jag känner mig avundsjuk. Grymt avundsjuk! Jag vill oxå att någon/några skänker mig över 7000.-. Min ekonomi går precis runt, min föräldra penning täcker precis månadens räkning, brukar få 100-300kr över. Resten är lån från min mamma. Vill inte ens tänka på vad den skulden är uppe i eller när jag ska kunna betala tillbaka. Visst det finns en pappa här och vi bor ihop. Men han betalar ENDAST hälften av räkningar å mat. ABSOLUT inget annat. Vem vill skänka pengar till mig?

2009-12-03 @ 07:57:18
Postat av: rebecca

Jag håller med, det finns de som behöver pengarna mer. Min mamma har vissa månader haft 500:- varje månad över (innan hon träffade sin gubbe hon har nu, klart de finns mer nu) efter allt är betalt + mat är köpt men hon lyckades överleva trots det.



Har hon tjejen du pratar om försökt sälja icke behövande saker osv?

2009-12-03 @ 09:57:56
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: Hanna

jag läser oxå hennes blogg men jag tänker inte skänka en krona jag däremot gick in på barncancerfondens sida å köpte nallen tryggve till alvin å hope halsband till mig å mina systrar i julklapp... :=) ja men visst 6000 hade ju inte vart fel d e långt mer än va jag har iaf...

2009-12-03 @ 10:14:15
URL: http://knasgravid.blogspot.com
Postat av: Maria

men hallå, läser inte dom innan dom hoppar på dig och skriver korkade kommentarer. Jag tror inte du är avundsjuk.. jag tycker du har rätt och en poeng i det hela. Jag läser mammabeckas blogg dagligen och tycker hon är superduktig och härlig. Men jag skulle inte skänka pengar till henne. För min frågor är ju bar är pappan? Kan inte barnen bo där varannan veck/helg och om barnen är skrivna hos mamman så ska pappan betala underhåll till mamman, likadant bostadsbidrag och andra bidrag har hon kollat upp det?

2009-12-03 @ 10:29:23
URL: http://malabuz.blogg.se/
Postat av: Maria

Fast Becka har aldrig bett om pengar, det va inte ens hon som startade en insamling. Hennes läsare ville hjälpa henne, men hon ville inte ta emot pengar. Det är inte så att hon BAD om pengar. F.ö förtjänar hon vartenda öre, hon är fantastisk! Och vissa saker skriver man kanske inte i sin blogg, alla vill kanske inte offentliggörahela sitt liv? Var istället glad för hennes skull, hon förtjänar detta. Minst sagt.

2009-12-03 @ 10:29:40
URL: http://minamirakelochjag.bloggagratis.se
Postat av: jenni

känns som du är lite bitter ändå.

2009-12-03 @ 10:44:31
Postat av: Lisa

Håller med dig (som vanligt) Beckah!

Men visst är det trevligt hur givmilda människor blir runt jul?!

Kram Lisa

2009-12-03 @ 11:03:06
URL: http://lisapetri.blogg.se/
Postat av: Pia

Jag läser mammabeckas blogg och hade gärna hjälpt henne, MEN hon, liksom alla andra unga mammor, har själv valt att skaffa barn tidigt. Hon kunde valt en annan väg, bo hemma, gå i gymnasiet och slippa betala räkningar. Hon får skylla sig själv.

Dessutom hade jag skämts om jag vore hennes mamma :O

Mina barn ska aldrig behöva få pengar av okända.

2009-12-03 @ 11:14:46
Postat av: Sami

Hur kan du få studiemedel när du är föräldraledig?

2009-12-03 @ 11:48:43
Postat av: Sami

Hur kan du få studiemedel när du är föräldraledig?

2009-12-03 @ 11:49:35
Postat av: Lina

Sami, man får studiemedel när man är föräldraledig, dvs man får ta FP samtidigt som man får pengar från CSN. Helt okej!!!

2009-12-03 @ 12:33:53
URL: http://pupplina.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag håller med dig, har aldrig förstått vidden av att skylta med sin ekonomi i bloggar överhuvudtaget men de är en annan femma. En av mina bästa vänner är idag 20 år, hon var 14 år när hon blev gravid och precis fyllda 15 när hennes dotter föddes för snart 5 år sedan. Hon läste gymnasiet och bodde hemma tills i sommras. Hennes "inkomst" under hela hennes dotters första år var endast 1050+1050 kr studiebidrag och barnbidrag. Så om hon klarade av den inkomsten under 3 år förstår jag inte hur hon mammabecka inte kan klara sig. HON har garanterat både bostadsbidrag, studiemedel samt flerbarnstillägg, barnbidrag, underhållsbidrag för 3 barn. Känns väldigt märkligt hur vissa kan klara sig på VÄLDIGT lite pengar medans andra tycks slösa som fan. Jag kanske är trångsynt nu. Men förstår mig inte på tiggeri.

2009-12-03 @ 14:17:33
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Anna

Madde: Enda studiemedlet Becka har är sitt egna studiebirdag på 1050. Eftersom hon är under 20 år får hon inte ta CSN.

2009-12-03 @ 15:02:31
Postat av: Anonym

Spelar väl ingen roll om hon mammabecka är rik eller fattig, slösaktig eller sparsam för är folk så snälla eller dumma (beror på hur man ser det) att dom skänker pengar så är det väl bara kul för henne? Dom flesta som skriver här skulle nog inte tacka nej till att det bara rasade in pengar på ens konto?:D Eller? Haha jag skulle bara garva och tacka och ta emot

2009-12-03 @ 15:17:51
Postat av: Freja

JAG HÅLLER MED DIG BECKAH!!!!

2009-12-03 @ 15:39:38
URL: http://stockholmsfreja.blogg.se/
Postat av: Madde

Anna, var det inte det jag precis skrev? 1050 precis som min kompis. Förutom de har becka 3 stycken barnbidrag + flerbarnstillägg, förmodligen underhållsstöd för 3 barn SAMT bostadsbidrag skulle jag tippa på eftersom hon ändå skaffat sig egen bostad. Dessutom är Beckas mamma försörjningskyldig för henne fram tills den dagen hon fyller 21 enligt svensk lag. Förlåt beckah att jag skriver svar till Anna i din blogg men fick lov. Hoppas du har överseende med detta :-) .

2009-12-03 @ 20:40:57
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Anonym

Jag ber om ursäkt..

Och nu har jag sett en bra människa.. Och jag håller med dig fullständigt det om inlägget. Jag blir så ledsen när jag ser att människor inte skänker bort pengar till dom som verkligen behöver och nu har de blivit för mycket pengar... Jag har tipsat henne att skänka bort en del till barncancerfonden.. Hoppas hon gör det. För dom är mer behövande än vad becka är. Dom har betalat räkningar å hyra så dom har tak över huvudet och dom har det bra ändå. Nu har dom överskott av pengar.... Medan barn som får cancer och kan kanske dö... SÅ skänker folk bort pengar till 3 friska barn och en mamma. Herregud....

2009-12-03 @ 23:25:02
Postat av: Voter.se

Då kommer vi till kärnfrågan: Är det OK att skaffa barn när man har en dålig privatekonomi?

Omröstning finns på Voter.se och går att bädda in på bloggen så besökare kan rösta direkt här.

Postat av: sonjaponja

äh, jag tycker inte det är nåt fel. får hon 6000 så grattis till henne!



jag fick 1700 när jag gjorde min egna insamling för att jag skulle till stockholm.



Det var lite genant men jag behövde pengarna och snacka om att jag blev glad!



skulle nån annan startat en insamling hade jag bara tackat å tagit emot.



en gång i tiden hade jag bara 20 spänn kvar på kontot och så fick jag 500 av en bloggläsare. för jag hade lagt ut kononumret.

2009-12-05 @ 21:01:24
URL: http://burriburr.se
Postat av: Camilla

Hej

Ja jag får säga att jag till viss del håller med, men kan ju inte starta en insamling så fort det är tomt i plånboken.

MEN sen nu när så är fallet är det väl jätteskoj för henne att hon får lite extraklirr i kassan.

Sen en annan sak, varför kan inte folk stå för vad de skriver och använda sitt namn.....

ha en bra dag!

2009-12-09 @ 15:01:25
URL: http://cacemillas.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback