En tur till Kinna


Det blev en tripp till Kinna idag :-)

Träffade kompisen "P" och hennes gulliga son. Vi gick i samma föräldragrupp på Mödravården i början av sommaren -07 och hennes pojk är ett par veckor äldre än Alvin. Urgullig kille. Han och Alvin hade väldigt stor glädje av varandras sällskap idag verkade det som. De hann busa en hel del på de knappa 2 timmarna vi sågs.

Först tog vi en sväng till KappAhl för det var rea på rean om man fått klubb-SMS. Alvin har varit med förr så han blev inte allt för lycklig när han såg vilken affär vi var på väg till. Handla kläder är ingen favorit (hm... rätt vanlig åkomma hos killar va?)

"neeeej, itte söpa käder!!" sa han uppgivet och suckade... 

(för folk som inte fattar så betyder det Alvin sa: "nej, inte köpa kläder).

Jag kollade bara en snabbis och rafsade åt mig några fynd i farten innan småkillarna tröttnade helt på att vänta. Detta fick jag med mig:



Mickey-set strl 80, hjärtbody strl 80, manchesterbyxor strl 74 (stora) och en långärmad T-shirt.

Pris: 238 kr med rea på rean.


Sen gick vi till Punkten och fikade. Skulle gå till Skrädderiet men där var knökfullt. Det roliga var att exakt samtidigt satt två av mina syrror på Stars och fikade utan att jag visste det :-) ja för utsocknes folk kanske jag ska tillägga att det typ finns just tre fik i Kinna ungefär ;-)


Under haklappen skymtar man vad sötisen "K" har för tryck på sin tröja :-)


Mina småprinsar


"K" börjar tröttna och även Alvin. Strax var de nere på golvet och yrde omkring som bara två vilda 2,5-åringar kan ;-)


Precis när vi skulle gå så mötte vi Alvins och Elmers farmor som snodde med sig Alvin hem men vi fick tillbaka honom en timme senare och nu på kvällen kom Mathias syrra hit med sambo och son och hälsade på en stund. Alvin och kusin Jonathan bråkade om det mesta tror jag hehe Alvin var supertrött och tjurig.

Kommentarer
Postat av: LENA

Vad sött Alvin pratar verkligen!

2009-12-29 @ 23:26:42
Postat av: Carolina

Låter som en härlig dag!

2009-12-30 @ 08:01:25
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Linda (Lia o bäbisen)

Hej du!

Med tanke på dina bilder så kom jag o tänka på becon... Hur trivs du med den? Har du burit Elmer sen han var nyfödd? (kan man ha barnet liggande eller måste h*n sitta?) Om du kan jämföra den med ex babybjörn sele och trikåsjal, vad är isåfall bra o dåligt? Hade en bb först, men den va ju apkass o bära i, dock smidig att ta på. Barnet sitter ju bara i grenen med...=( Sen hade jag en trikåsjal (tricot slen) som var kanon att bära i, men hopplös att ta på (6 meter tyg med en skrikande bebis i vagenen och ösregn o vattenpölar ute, ingen höjdare). Vill till nästa barn ha en beco tänkte jag, men kanon med lite åsikter!

Tack på förhand!/Linda

2009-12-30 @ 10:52:54
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jag hade BB till Victor som jag bar i ett par gånger men har samma erfarenhet som du och idag vet jag ju dessutom att den inte är bra för barnet heller.



Alvin sjalade jag enbart och trivdes väldigt bra med det. hade bara trikåsjal första 2 månaderna typ och sen körde jag på vävd långsjal. Jag trodde att jag var sjalmänniska rakt igenom men nu med Elmer så ville jag testa att ha en ergonomisk sele också.



Första testet med becon gjorde mig ärligt talat besviken. Det kändes helt fel! Jag fick lite ångest över att ha köpt den men bestämde mig för att jag FAN skulle vänja mig nu när jag köpt en dyr sele för nästan 1800 kr.



Det gick vägen :-) snart älskade jag den och bär nu nästan helt uteslutande med becon bara för att det är så otroligt smidigt! I och ur bilen tex plus att jag kan amma i den och det lyckas jag inte med i sjalen.



Barnet kan åka från nyfödd (eller iaf 3,5 kg) och det medföljer en bebisinsats för de minsta bebisarna. Den är extremt enkel att använda och har säkerhetsanordningar som gör att "vilken idiot som helst" kan ta på sig och även bära på ryggen osv.



Rekommendxeras.



Men nu är detta Beco butterfly 2, andra modeller av beco kan jag inte uttala mig om. Jag köpte min på http://edenbaby.se

2009-12-30 @ 11:33:48
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Linda (Lia o bäbisen)

Jag tackar så mycket! =) Ha en trevlig nyårsafton!

2009-12-30 @ 14:38:35
Postat av: Linda (Lia o bäbisen)

Jag tackar så mycket! =) Ha en trevlig nyårsafton!

2009-12-30 @ 14:38:57
Postat av: Madeleine

Vilka fina kläder du fyndat!!!!

2009-12-30 @ 23:54:03
URL: http://www.muppsan.com
Postat av: Trollis

Söt hjärtebody.

2010-01-02 @ 09:53:05
URL: http://www.thinki.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback