Gnällig men söt

En gnällig bebis har jag haft idag. Något är fel med lillkillen.

Första månaden bajsade han slom de flesta nyfödda; typ en miljard gånger om dagen ;-9 grynigt knallgult. Sen glesade det ut och blev till sås istället för gryn och kom max en gång om dagen. Antagligen tillgodogjorde han sig det mesta av maten han fick i sig. Så har det fortsatt fram tills för en vecka sen då han började bajsa grynigt igen och typ 5 gånger om dagen.

Först tänkte jag att han kanske får i sig mer mat, att mjölken är rikligare och fetare så det blir mer överskott men vid vägningen igår visade det att han fortfarande går upp långsammare och långsammare. Inte ens 100 gram i veckan sen senaste BVC-besöket.

Men han är inte missnöjd med mängden mat. tvärt om så får jag nästan truga ibland och ge honom bröstet utan att han säger till.

Idag har han varit supergnällig och missnöjd. Nu är han ju prickig så det kanske kliar så det är därför han är gnällig. Jag chansade för 1,5 timme sen och gav honom hans första alvedon någonsin men det hjälpte inte han fortsatte att vara gnällig.

Kanske han har tänder på gång? Det brukar märkas på gnällighet och lös mage tycker jag. Samma sak att han inte vill äta lika gärna som förr. Men jag känner inga tänder på gång. Alvin var 5 mån + 6 dagar och Victor var 5 månader och 1 dag när han fick tänder så det känns ju som att Elmer också kommer få vid 5 månaders ålder.

Visserligen fick Mathias 4 tänder när han var 3 månader men ja, jag kan inte se eller känna ngt på Elmer.

Jaja vi får väl se hur han är imorgon. Jag gillar inte detta med vikten dock...

Well, han är inte sur HELA tiden iaf, man KAN få honom att le :-)

Här är några bilder från idag
 (ja det är en annan body än dagens outfit i morse för han sket igenom kläderna):


Kommentarer
Postat av: Camilla

Gnällig kanske, men har är ju så sockersöt! Hoppas han kryar på sig snart.

2009-12-17 @ 17:43:36
Postat av: Sara

Gud vad söt bäbis du har! :D



psst!

glöm inte att ställa frågor i mitt inlägg "Frågestund", ställ hur många frågor som helst genom att skicka frågan som en kommentar (;

2009-12-17 @ 17:46:47
URL: http://shaawty.blogg.se/
Postat av: Anonym

så du som har tre barn menar på fullt allvar att en bebis inte kan vara gnällig emellanåt, får då är det nåt fel på ungen???

2009-12-17 @ 17:48:30
Postat av: BeckaHBitcH.se

Spela roll hur många barn man har? Jag kan ändå inte jämföra honom med någon annan än han själv och Elmer är annorlunda motför hur ELMER brukar vara. Det är det enda som är intressant. Sen att Victor gnällde hela tiden när han var i samma ålder, utan att något var fel hör ju knappast till saken?

2009-12-17 @ 17:59:18
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: jag

låter som att han behöver nåt bastantare i matväg, uppenbarligen räcker inte bröstmjölken till, hur gärna du än vill det...

2009-12-17 @ 18:19:11
Postat av: BeckaHBitcH.se

Ja du verkar ju kunnig haha det var så korkat att jag inte ens tänker försöka upplysa dig. Du får helt enkelt ta och läsa på för egen maskin ;-) OM du nu är så jävla blåst på riktigt alltså och inte bara är ute efter att provocera.

2009-12-17 @ 18:21:10
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Jema

Var alla värden bra på honom igår? Det finns ju vissa värden typ sänkan som ger en rätt snabb fingervisning om aktiviteten på sjukdomen. S hade LCH i tarmarna så be dem hålla koll.

Håller tummarna såklart!

Kram!

2009-12-17 @ 18:27:11
URL: http://jemaochlivet.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se

Ja det är ju bra att de igår kollade "allt" så att säga men proverna tar väl några dagar så jag vet inte. Men dessa prover tas bara var tredje månad sen har han ju gått en gång i månaden för att kolla de lite enkla grejerna.



Men jag antar att de hör av sig om det kommer tillbaka något provsvar som ser tveksamt ut.

2009-12-17 @ 18:30:26
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Tania

Jag börjar nästan grina för att han är så söt. Det krampar i fejjan pga mitt fåniga leende också...



Aahh... så söööt.

2009-12-17 @ 18:31:32
Postat av: BeckaHBitcH.se

Tania: <3 <3 <3 puss

2009-12-17 @ 18:32:44
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: jag igen

Så sa dom på BVC till mig då dotern gick upp för lite, att jag skulle ge lite ersättning. det gjorde susen. Men men, jag kanske är blåst som vill att mina barn ska gå upp i vikt?

2009-12-17 @ 19:14:35
Postat av: sofie

NAAAAAAAAAAAW vilken riktig SÖTSAK!

testa o ta alvedon på fingret o gnugga gommen med? min lille prins fick minsann en tand idag! fast han är förvisso alltid gnällig haha så jag har inte märkt något.

du har ingen kylbalsam o smörja på prickarna? elle aloveragel? om dem kanske kliar

2009-12-17 @ 19:30:04
URL: http://www.mittsvenssonliv.blogspot.com
Postat av: BeckaHBitcH.se

BVC har inte sagt att han går upp för lite och om du LÄSER istället för att anta så ser du att det INTE är brist på mat: dels får jag truga honom att äta och dels bajsar han en massa. Vad tror du bajset består av? Det är något ANNAT som är fel. Dessutom skrev du att han behöver något bastantare. vilket är idiotiskt. I den här åldern är det antingen ersättning eller bröstmjölk som gäller och det är lika bastant båda två! Något annat ger man inte till en tremånaders.

2009-12-17 @ 19:32:31
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: jag

Du behöver faktiskt inte upplysa mig om vad man ger sina barn i olika åldrar. Jag helammade alla tre i fem månader så jag vet faktiskt vad som gäller. men tack ändå! :-)

2009-12-17 @ 19:57:08
Postat av: sofie

men va fan lägg av! känns som att ni bara sitter o letar fel på henne hela jävla tiden! seriöst? har ni aldrig tyckt era ungar är gnälliga? titta på elmer han är väl för fan inte undernärd!

2009-12-17 @ 20:00:14
URL: http://www.mittsvenssonliv.blogspot.com
Postat av: sofie

har du aloverakräm?

2009-12-17 @ 20:08:45
URL: http://www.mittsvenssonliv.blogspot.com
Postat av: Anonym

värst vad bitchig du är på de som svara på vad det kan bero på!

2009-12-17 @ 20:15:36
Postat av: BeckaHBitcH.se

Att säga till en helammande mamma att hennes mat inte duger och att hennes barn behöver något bättre är INTE en vänlighetsgest, det är ren provokation, jävlighet och idioti, allra helst när det uppenbarligen INTE kan vara det som felar. Elakt som fan är det!

2009-12-17 @ 20:19:53
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

med tanke på gnällighet (antagligen har han lite ont i magen), prickar, dålig viktuppgång och konsistensen och antal ggr per dag han bajsar så är jag nästan säker på att det rör sig om allergi. det brukar ju dyka upp kring den här åldern!

2009-12-17 @ 20:24:50
Postat av: BeckaHBitcH.se

Ja det låter onekligen som allergi men kan också vara hans sjukdom. Vi får se, kan ju vara tillfälligheter och ingenting :-)

2009-12-17 @ 20:27:05
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: LENA

När ska du mogna beckah man kan ju inte tro att du är 27 och har tre barn, vad trött man blir på ditt sätt att välja att svara på kommentarer, Du är ju inte klok ibland, glad för att jag iaf kan bemöta folk normalt, skulle du bli BM? Hoppas verkligen du lär dig i utbildningen att det inte är bildad att vara bitchig.....nä du får ge dig, folk frågar nåt. Har du så extremt låg självkänsla att du MÅSTE hävda dig? till skillnad från vissa andra tycker jag att din "bitchighet" är det tråkigaste med bloggen, tycker inte alls det är coolt att vara på denna nivån. Men under denna yta tror jag det finns en jätte mjuk och fin tjej varför inte visa det lite mer? Därför väljer jag att iaf att läsa den då du skriver andra BRA grejer. Men gillar inte när du är taskig mot andra. Även om dem skriver ngt dåligt ska du väll kunna visa att du iaf är bättre och mer mogen och inte är på deras nivå.

2009-12-17 @ 20:35:18
Postat av: Anonym

Men hallo, kan dere ikke holde opp! Som en annen nevnte, se hvor god og rund Elmer er<3.

Jaaamen, hvor søt han er, lille hjertet.

Håper han kryar på seg <3

2009-12-17 @ 21:14:29
Postat av: Ellinor

Naaaw!! Jag har sagt det förr och säger det igen, han är helt enastående bedårande! Ler stort och brett när jag tittar på bilderna. Bara älskar den sista, vad ser han för spännande? ;)

Ang gnälligheten hoppas jag att den ger med sig snarast, är så jäklans jobbigt när man inte vet vad som är fel. Kanske en 3 månaders fas eller nåt? ;)

2009-12-17 @ 21:38:30
Postat av: Camilla

Nu vet jag at du förmodligen kommer att hugga ifrån...men ....min teori är i alla fall att han faktiskt kanske håller på att bli sjuk,ja alltså virus typ.Och med tanke på ert Ullaredsbesök är det ju inte helt omöjligt.Risker man man får ta när man vistas på sådana ställen,konstigare än så är det nog inte.

2009-12-17 @ 21:41:02
Postat av: Anonym

Nu vet jag at du förmodligen kommer att hugga ifrån...men ....min teori är i alla fall att han faktiskt kanske håller på att bli sjuk,ja alltså virus typ.Och med tanke på ert Ullaredsbesök är det ju inte helt omöjligt.Risker man man får ta när man vistas på sådana ställen,konstigare än så är det nog inte.

2009-12-17 @ 21:41:45
Postat av: Anonym

och varför kan det inte vara det som är fel? det kan faktiskt vara så att din bröstmjölk inte räcker för att elmar ska känna sig mätt. märks ju om inte annat på att han itne går upp i vikt som han sa, det tyder på att bröstmjölken inte räcker som mat.

2009-12-17 @ 21:59:23
Postat av: men du

Men gud vilken ton du har! Varför tillåter du kommentarer överhuvudtaget, om du inte kan svara på ett sofistikerat och moget sätt. Jag håller med Lena eller vad hon hette i ovanstående kommentar, att bitcha är inte coolt, tvärtom.

Varför godkänner du dom elaka kommentarerna (eller snarare de kommentarer som du inte tycker passr DIN åsikt) då? Nej ungen går inte upp i vikt som hans ska, och kanske borde du lägga ditt eget ego åt sidan och s till barnets bästa istället för DIN jäkla fanatiska amning? ;-)

2009-12-17 @ 22:07:19
Postat av: BeckaHBitcH.se

Om maten flödar, man får truga ungen att äta, ungen kissar massor och bajsar hej vilt så finns där INTE för lite mat. Då är det något annat som är fel.



Om amningen inte räcker till så äter barnet tomt på brösten, vill äta oftare (Läs; vill tutta hela tiden och blir frustrerad när det är för lite mat), bajsar mer sällan (ända upp till 1 gång i månaden förekommer) kissar mindre, blir slö osv.



Han visar inga som helst tecken på att amningen inte skulle räcka till, tvärt om! Att han är gnällig idag och att viktuppgången går sakta har någon annan förklaring.



PUNKT SLUT!

2009-12-18 @ 00:45:44
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Lejonkvinnan

Så där bar sig Lillen åt med magen och det visade sig vara mjölkproteinallergi. Så jag som ammade fick sluta med allt som innehöll mjölk ( vilket är det mesta)och Lillen blev bättre :) Och jag med, men det är en annan historia.



Han är hur söt som helst, din lille Elmer! Vad det än beror på så hoppas jag att han kryar på sig snart!

2009-12-18 @ 09:56:07
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se

Fast han är inte "dålig" i magen. Det luktar som det ska och ser ut som det ska och när man ammar "får" de bajsa hur mycket de vill. Enda grejen är att han under 2 månaders tid bajsat max 1 gång per dag och då rinnig sås men nu har han fått grynigt och ofta (normalt amningsbajs) och då skulle det ju betyda att han får mer och fetare mat, precis som när han var pytteliten men ändå syns det inte på vågen och då känns det knas.

2009-12-18 @ 10:15:55
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Carin

Som alla andra också tycker; vilken underbart gullig liten kille! Jag är jättesugen på att skaffa barn med snart och man får bra tips via din blogg, tack tack :)

2009-12-21 @ 18:35:11
URL: http://kickingassesthroughlife.webblogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback