Det kom en kommentar...

Bland nomineringarna till veckans blogg fann jag detta intressanta försök till att provocera/få uppmärksamhet/locka läsare.



Well, jag skulle nog påstå att alla föräldrar i de nominerade bloggarna är riktiga och inte en enda har jag hittat (eller letat efter) på flashback. För övrigt så lottar jag ut platsen som veckans blogg, jag väljer inte och letar inte.

Om personen i din nominerade blogg är en fantastisk mor kan man undra varför hon blev i fråntagen andra barnet redan på förlossningen? Men ja, jag ska inte uttala mig om det för jag känner henne inte.

Däremot får du som du vill, jag lyfter fram bloggen (OBSERVERA att detta dock INTE är veckans blogg bara för det) för visst är bloggen väldigt underhållande, men kanske inte på det sätt du hoppas på utan mer på ett rysligt och obehagligt sätt...

http://sv.netlog.com/Snyggtjej85/blog

Kommentarer
Postat av: Lina

Nej men oj.. Är den på riktigt?

2009-12-29 @ 21:16:28
Postat av: Sanna

Ja jisses, håller med dig Beckah... det där var en obehaglig läsning! Huvva.



Tänk va mycket konstigt folk det faktiskt finns.

2009-12-29 @ 21:44:35
Postat av: Hanna

sorgligt ju...

2009-12-29 @ 21:54:48
URL: http://knasgravid.blogspot.com
Postat av: Johanna M

Ahem, skulle det här föreställa ett skämt eller? Tur det finns riktiga idealföräldrar vi kan läsa om...

Postat av: Trulsa

Ja men herre gud vad svår den bloggen var att läsa, jag får verkligen inget sammanhang i det hon skriver, gått i skolan och lärt sig styckeindelning kanske?? Plus att man ska väl nominera aktiva bloggar, är ju ett halvår sen hon skrev ett inlägg, 5 inlägg på ett år, vilket skämt... Då hade jag ju lika gärna kunnat nominera min egen blogg som iallafall blir uppdaterad lite då och då men jag tycker inte att den är aktiv nog för att nominera...

2009-12-29 @ 22:00:20
URL: http://trulsa.bloggspace.se/
Postat av: Diana

Ibland beter du dig värre än ett svin. Du har ju själv haft problem med socialen och lvu på ditt ena barn, bråkat med K och skämt ut dig i dina uttalande om henne etc. Ska du ge dig på en stackars mamma som har en diagnotiserad utvecklingsstörning, Pinsam och löjlig skäms du inte människa.

2009-12-29 @ 22:15:00
Postat av: Linda

Den tjejen var med i Idol innan hon blev gravid..

Stötte på henne på familjeliv senare, och hon blev duktikt mobbad där. :/

2009-12-29 @ 22:15:47
URL: http://www.deaduntildark.blogspot.com
Postat av: iidaa

Jag kan säga direkt att ja, hon är riktig!

Jag har följt henne i internetvärlden i några år och hon är verkligen så omogen som hon framstår i bloggen.

Hittade henne på lunar för några år sen då hon var med första barnet, och hon kallade barnet för "hoppas horungen kommer ut snart, vill ut o festa"

Jag blev ledsen för att vem som helst får skaffa barn :(

2009-12-29 @ 22:22:03
URL: http://iidaallansson.blogg.se/
Postat av: Fiona

Men inte kan det där vara på riktigt? Så himla sorgligt isåfall.

2009-12-29 @ 22:22:11
URL: http://www.medlivochlust.blogspot.com
Postat av: En tjock katt i en smal värld

Den där tjejen är sjuk, på riktigt. Jag skrev till henne en gång, och hon sa att hon har en lätt utvecklingsstörning. Jag tycker inte om henne alls, och min åsikter angående hennes föräldraskap kan du ju kanske ana, men det är inte schysst att hänga ut en sjuk människa sådär. :/

2009-12-29 @ 22:22:53
URL: http://tjockkatt.webblogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar



"Ge mig på"



"Hänga ut"



Ursäkta, men ...va?!



Jag har LÄNKAT till en helt öppen blogg på internet. man bloggar öppet just för att man vill att folk ska kunna läsa det man skriver. Att bli länkad är knappast trist?



Jag har inte skrivit något om henne, jag har ställt en fråga ang omhändertagandet och jag har skrivit att jag tycker det är obehagligt att läsa bloggen.



*VAR i detta ryms "hänga ut" och "ge sig på"* .

2009-12-29 @ 22:28:54
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: En tjock katt i en smal värld

Jag förstår hur du menar, men fortfarande. Du får tänka på att du har rätt många läsare, och att gå från ett litet okänt hörn på nätet, till att en "större" bloggare riktar strålkastaren mot en, är rätt stor.

2009-12-29 @ 22:50:54
URL: http://tjockkatt.webblogg.se/
Postat av: mian

hoho, men henne har jag nog allt stött på på flashback ska du se... =)

2009-12-29 @ 22:54:13
Postat av: Lelle

Men snälla Rebeckah varför skulle inte den nomineringen kunna vara äkta?

Ni 2 är väldigt lika och därför trodde jag att du skulle gilla henne. Jag känner henne och hon är en bra människa till skillnad från vad folk skriver om henne i DIN blogg. Hon är inte alls sån alls.

Att du reagerar så här verkar ju mer som att du inte tar din tävling på allvar när du bara skrattar åt folk som du inte sätt innan. Var lite ödmjuk mot dina medmännsikor speciellt dom som inte gjort dig nått alls.

Du borde skriva en ursäkt i din blogg att du sparkar på människor som redan har det svårt. Var snäll och skapa fred inte krig!

2009-12-29 @ 22:54:49
Postat av: Madde

Ja, vilken bra blogg där hon uppdatedar 2ggr om året.. öööö..

2009-12-29 @ 22:59:23
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Lelle; nu har du missuppfattat. jag skrattar inte åt henne eller hennes blogg.



Jag skrattar åt DITT sätt att lägga fram nomineringen. Att DU dissar alla andra och säger att alla andra nominerade är dåliga föräldrar som man skrapat ihop genom att rota på flashback.



det här inlägget har inget med tävlingen att göra. lottningen kommer att ske på samma villkor för alla och även din nominering finns med.



Anledningen till att vara med i tävlingen är väl just för att få synas och kanske få nya läsare, eller? och det fick ju din nominering nu utan att ens vinna tävlingen, du borde vara väldigt nöjd.

2009-12-29 @ 23:07:38
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Liv

Jag blir uppriktigt ledsen av att läsa den aktuella bloggen! Varför har SOC tagit båda barnen? Detta börjar likna en annan mamma som du skrivit om förut. SOC går inte bara in och tar barn...det måste finnas en anledning, ibland kan den anledningen vara svår att förstå men i de flesta fall 99% så blir det bättre för barnen. Jag hoppas verkligen inte denna blogg vinner för det är den inte värd efter 5 inlägg på 1 år. Bedrövlig stavning och håller med ovanstående att det var svårt att hänga med. Dessutom tror jag bloggskrivaren och Lelle är en och samma person! Ta bort ditt inlägg Beckah, gör ingen reklam för denna flicka.............

2009-12-30 @ 00:40:28
URL: http://pysselliv.blogg.se/
Postat av: Handen som gungar vaggan

Likheten med era situationer påminner om varandra. Soc tog väl ditt barn med?

2009-12-30 @ 00:55:53
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

"likheten påminner" hahaha :-)



Nej, soc tog inte mitt barn :-) tror du får läsa på lite, all fakta finns i bloggen om du söker.

2009-12-30 @ 00:58:45
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: MansonDust

Ja hon ja.. inte för att vara elak, men jag har pratat med henne på Lunar flera gånger & hon kan inte vara riktigt frisk tyvärr.

2009-12-30 @ 14:20:11
URL: http://mansondusts.blogg.se/
Postat av: Victoria

Men gud vilken obehaglig blogg. Det är ju ruggigt att vem som helst får skaffa barn. Barn som hon sedan inte är kapabel att ta hand om. Soc skulle aldrig ta hennes barn om det inte vore för deras bästa, men tyvärr så verkar hon inte förstå det själv.

2009-12-30 @ 16:04:46
Postat av: Lisa

Det är tragiskt hur människor väljer att leva sina liv. Trots att det är deras egna beslut men i fall som detta påverkas många, framförallt hennes barn.



Jag måte väl bara påpeka att enligt mig finns det en anledning att soc inte tog Beckahs barn. Hon är en bra mamma! (utifrån vad jag ser i hennes blogg iaf). Jag hoppas att den omskrivna mamman (snyggtjej85) kommer på fötter och börjar prioritera annorlunda snart.



Du är bra Beckah! Låt trista och negativa inlägg rinna av dig och ta åt dig av all positiv kritik folk ger dig (med all rätt!). :)

Kramar Lisa

2009-12-30 @ 19:13:12
URL: http://lisapetri.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback