Att göra

Usch vad mycket att gööööra innan julafton! Så lite tid!

Att göra idag + tisdag och onsdag:


Plocka i ordning
Dammsuga
Skura
Dammtorka
Diska
Diska igen

åsså igen
Tvätta 2 maskiner

Tvätta ännu en maskin
och en till
Hänga tvätt
Hänga ännu mer tvätt
och en till
Vika tvätt
Vika ännu mer tvätt
och lite till
Lägga in tvätt
Byta sängkläder

Gå med sjuuukt mycket tidningar till insamlingen
Gå med sopor

Gå med ännu fler sopor
Köpa byxor till Alvin
Hämta ut ett paket på Shell
Städa ur kylskåpet
Städa bänkar och köksluckor
Städa badrummet

Handla en massa mat (Mathias fixat)
Göra köttbullar
Göra hallonkola

Slå in en miljard julklappar
Bära ner grejer från vinden
Bära upp andra grejer på vinden (Mathias fixat)
Klippa Alvin

Får tvinga Mathias att hjälpa mig för det är skitjobbigt med Elmer + Alvin utan dagis.


Kommentarer
Postat av: thile

Mathias hjelper deg, vet du <3!



Inte lett med to små kids.

Det var litt av en liste du har, styrkekramis fra meg!

2009-12-21 @ 15:21:29
Postat av: Haha

En annan har valt att ha båda barnen hemma, en treåring 8snart) samt en 6 månaders. Mitt hem är prikfritt. Men du sitter ju mest vid datan. :-)

2009-12-21 @ 16:26:26
Postat av: BeckaHBitcH.se

Så duktig du är då. Applåder och klapp på axeln. Alla människor har olika förutsättningar, visste du inte det?

2009-12-21 @ 16:32:47
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: En tjock katt i en smal värld

Gud vad jobbigt att hinna allt. :/

2009-12-21 @ 17:05:12
URL: http://tjockkatt.webblogg.se/
Postat av: fIA

OJ, vilken lista! Men varför allt detta precis NU innan julafton? Hälften kan du nog stryka... Prio ett är väl ändå att SLÅ IN julisarna... Bara för det är jul så behöver du väl inte tvätta bänkar och skåpsluckor, byta sängkläder, bära upp på vinden, gå till pappersinsamlingen... det lär komma massor med reklam nu innan julafton så det kan du nog vänta med. Vindsgrejorna kan nog stå ett tag till (för dem har ju kunnat stå innan).

Jaja, själv har jag 3 ungar och är klar med det mesta. Ska dessutom jobba dessa två dagar innan julafton, så jag är inte hemma och kan förbereda så mycket. MEN det blir jul ändå, tro mig!

2009-12-21 @ 17:11:02
Postat av: Anonym

För att underlätta lite... STRYK hälften av grejorna på listan och börjar med det som är absolut viktigast. Låt Alvin och Mattias hjälpa till med det som dem kan. Alvin kan väl sätta på alla julklappsetiketterna kanske... Gör väl inget om dem hamnar upp å ner.

Skit i skåpsluckor, bänkskivor, vinden, pappersinsaml. m.m Tvätten kan väl oxå vänta, ni har kläder så det räcker och bli över. Barnen får säkert en massa nya kläder i julklapp som du ändå tvättar innan dem används. Du tvättar väl inte halvfulla maskiner hoppas jag... Tänk miljövänligt!

Själv har jag dragit ner på tempot i år. Har 3 småbarn och även om man är mammaledig så har jag minimalt med tid över till "onödiga" grejor.

2009-12-21 @ 17:16:32
Postat av: Anonym

Vadå tvinga Mattias? Hjälps ni inte åt? Även om ni inte har ett gemensamt hem (har aldrig riktigt förstått om ni är särbo eller sambo)så har ni era gemensamma barn. Klart han ska hjälpa till! Hans ungar behöver oxå rena kläder, så be honom tvätta, hänga upp och vika in. Slå in julklappar klarar han väl oxå samt att åka och slänga papper. Trodde inte du var en "toffel" som hade tänkt att göra allt på denna listan själv. Du som är en BITCH kan väl slå näven i bordet och säga ifrån (be om hjälp!)

2009-12-21 @ 17:21:40
Postat av: heidi

tvinga Mathias.. låter inget vidare du... här jobbar vi både två fram till jul. låter som lyxproblematik för mig, gå hemma heela dagarna med 2, och ha så mycket på sin "att göra lista"

2009-12-21 @ 17:28:03
Postat av: Lina

Jag är nyfiken på vad du tycker om att vuxna dricker i barns närhet just under julen..



Läs gärna om detta i min blogg.



Ps, detta skickar jag bara till dig just för att jag anser att du är en klok människa d,s.

2009-12-21 @ 18:16:11
URL: http://flasarn.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men måste allt göras nu innan jul då? Det låter ju trist att behöva "tvinga" någon även om det kanske inte är helt ordagrant du menar...Men mycket av dom där sakerna på listan är ju vanliga vardagsgrejer som man nog borde kunna klara av även med småbarn hemma kan jag tycka...Olika förutsättningar är jag medveten om att det kan finnas, men ändå...Hade jag det så jobbigt hemma så skulle jag prioritera endast det som har med julen att göra + disk typ. :-)

2009-12-21 @ 19:13:50
URL: http://drakmorsan.blogg.se/
Postat av: A.S

Det handlar om att prioritera... Börjar man i tid så behöver man inte ha så mycket på sin göralista 3 dagar innan julafton! Vad pysslar du med om dagarna egentligen? Att du sitter mycket vid datorn har man ju fattat men tänk om... Barnen går väl ändå FÖRST! Blir sur när du helst ser att dagis tar hand om Alvin. Vill du inte ha barn så adoptera bort dem då och skaffa preventivmedel. Barn tar TID och dem behöver närvarnade vuxna. Inte någon som stirrra in i en dator halva dagaran...

2009-12-21 @ 20:37:24
Postat av: Anonym

Trodde ni skulle fira jul någon annanstans?

2009-12-21 @ 21:42:12
Postat av: Anonym

Be farmor passa BÅDA barnen. Kräv massage och lite mys med sambon och SEN kan du tänka klart och prioretera bort en del onödigt på listan. Det blir jul ändå, jag lovar!

2009-12-21 @ 21:44:36
Postat av: BeckaHBitcH.se

Hemma på morgonen, förmiddagen och sen på kvällen. Däremellan ska vi till Mathias mamma och pappa.



man vill ju gärna komma hem till en städad lägenhet, sitta och mysa tillsammans och ta en glögg, lite godis och TV där på kvällen och slippa se en massa stök.

2009-12-21 @ 21:44:59
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: BeckaHBitcH.se

Elmer är för liten och för amningsberoende för barnvakt men tids nog får han nog vara hos farmor och mostrar osv :-)

2009-12-21 @ 21:46:19
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: A.S

Ångrade du dig? Du tog bort mitt inlägg mitt fraför näsan...

Börja svara på inläggen istället, annars tröttnar folk...

2009-12-21 @ 21:49:12
Postat av: BeckaHBitcH.se

Va? vad pratar du om? jag har inte tagit bort några inlägg. tryck på uppdateraknappen istället för att gnälla.

2009-12-21 @ 21:59:45
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Malin Rydberg

Men jädrar vad mycket gnäll det blev nu då. Min erfarenhet av pojkvänner och hushållssysslor är så där så att använda ordet "tvinga" känns inte alltför avlägset i sammanhanget. Dessutom är jag en av många, många, många (och säkert många av er också) som är alldeles utomordentligt duktig på att skjuta upp tråkiga saker till absolut sista minuten.



Det jag ser är en helt vanlig Att Göra-lista inför en helt vanlig julhelg, skriven av en (nästan) helt vanlig trebarnsmamma. Faktiskt.

2009-12-22 @ 19:51:59
Postat av: Malin Rydberg

Jag blir galen. Det står att det är 18 kommentarer till detta inlägg men jag får det bara till 17 (även om det nu när ni läser detta förmodligen är minst 19). Skumt.

2009-12-22 @ 23:12:28
Postat av: Malin Rydberg

Och bara för det dök det 18:e upp nu...

2009-12-22 @ 23:14:09
Postat av: BeckaHBitcH.se

mm blogg.se blir så där ibland. Kommentarer försvinner men kommer (oftast) tillbaka när man uppdaterar :-)

2009-12-22 @ 23:16:45
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback