Precis i rättan tid

Ringde tillbaka till förlossningen sent på eftermiddagen och fick prata med en äckligt käck BM.

 "har du provat Alvedon? *fniss*"
"eh...ja självklart"
"kan du inte vila på dagarna *fniss*"
"Ja, alltså det gör lika ont att ligga ner oavsett om det är dag eller natt"
"Har du ingen baden-baden-stol? de är ju jättebra så kan du halvligga och sova"
"Va?...nä, det har jag inte..."
"Du kanske kan låna av någon, annars finns det nog på rea nu på Jysk och så. Hihihi nämen oj, det var ju inte därför du ringde *fniss* varför ringde du?"
"eh...ja...sovdos...."
"Ja just det. Ja det går ju att komma hit och få sova eller få med sig tabletter hem"

För att göra en lång historia kort så blev det sedan bestämt att jag skulle komma in och hämta mina tabletter...

Någon timme senare fick jag skjuts av syster K och på vägen dit satte magen igång med en massa SD. Från början helt smärtfritt men när vi väl var framme började de kännas.

Till min stora besvikelse gjorde de ingenting där. Tog inte ens en CTG-kurva så jag fick se mina sammandragningar. Ingenting. Jag bara fick tabletterna och så hejdå. Jaja lika så bra att komma hem i tid för att sova.

På hemvägen fick jag verkligen ta användning av avslappning under sammandragningarna och samma sak nu när jag sitter här. Det trycker på som fasen och börjar göra ONT nu. Naturligtvis bara förvärkar och inget på G på riktigt men de gör nytta! Kände på tappen när jag kom hem och hittade nästan  inga kanter längre :-O den är nästan helt utplånad och öppen för ca 2-2,5 fingrar men det är svårt att nå.

Nåja vi får väl se vad som sker. Tror inte förlossningen sätter igång men gött att det händer grejer där nere. Nu ska jag lägga mig och sen ta mina tabletter och SOVA! :-D Så skönt!


Godnatt! <3

Kommentarer
Postat av: Kicki (storasyster)

Mmmmm, hon var jobbig... =D



Hoppas du får sova nu...



Natti, natti

2009-08-26 @ 22:33:47
URL: http://ettermyreblaj.bloggagratis.se
Postat av: milla

hmmz.. hade psykbryt och ringde o grät för en vecka sen. Berättade att jag var typ psykiskt slut och inte orkade mer.

Gissa vad för tips jag fick?! "ta en alvedon och lägg dig".

Bravo!

Hoppas dina värkar är på riktigt den här gången!

2009-08-27 @ 06:37:32
URL: http://www.ganskahomemade.se
Postat av: Jessica B

Hoppas du fått sova bättre inatt! Jag har aldrig varit med barn, men jag vet hur det är att inte kunna sova för att man har ont. Var inne och opererade bort myomer på livmodern, tiden efter det var det värsta jag varit med om!

Önskar dig all lycka och hoppas att Hoppsan tar åt sig vräkningen =)

2009-08-27 @ 08:29:50
Postat av: Sandra

Håller verkligen tummarna för att det ska vara dags nu! KRAM!

2009-08-27 @ 09:00:44
URL: http://zandrisens.blogg.se/
Postat av: T r o l l i s

Haha, jag ser för mig hur du känner att tappen nästan är utplånad och ett par fingrar öppen, hahaha. Ingen är som du gumman.

2009-08-28 @ 12:12:51
URL: http://www.thinki.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback