Packar BB-väska :-)

Idag har det inte varit många långa pauser *pust*

Just nu håller jag på att packa BB-väska. Börjat göra det iaf men ska snart ta ett bad med Alleballe i badkaret istället. Hoppas han är lika sugen som jag på att ha SVALT vatten ;-)

När Ballen sover sedan ska jag fortsätta. Vika tvätt blir det och göra i ordning Victors rum. Inte mycket att göra där för han storstädade själv innan han åkte men jag tänkte dammtorka och dammsuga iaf.

Jag har tvättat ett BERG i tvägttstugan idag + 1 maskin hemma. Har inte hunnit vika något alls tyvärr så det blir slitigt att ta tag i. Har även rensat ur lite och grejar runt i garderober och byrån i sovrummet för att få plats med Hoppsan så nu har Hoppsan plats :-) Men JÄVLAR (rent ut sagt) vad mycket kläder till ungen! Vågar knappt skriva hur mycket för det är pinsamt men jag ska räkna sen när jag viker.

Sen har jag diskat och grejat men slapp matlagningen för M fick komma hit med en pizza efter jobbet innan han åkte till huset för att måla.

Mathias mamma har varit här idag också en stund och hjälpt mig med golven <3 gött det! Under tiden fick jag göra stamtavlor i Photoshop till hennes vovvar :-) bra deal.

Nepp ...ta dett bad var det ja.

Så här ser BB-väsk-listan ut nu:

 

Prylar och förlossningsgrejer:


Journal
Förlossningsbrev
Legitimation
Patientbricka
Plånbok
Parkeringspengar
Mobiltelefon
Mobilladdare
Kamera + batterier + datorsladd
Videokamera + laddare
Laptop med laddare
Godis, tuggummi
Något att läsa
Mp3-spelare/Cd-skiva
Pennor
Kollegieblock


Mammagrejer:


1 par mysbyxor
2 amningströjor
Några par trosor
3 par strumpor
Amnings-BH

Inneskor
Tandborste
Tandkräm
Schampo
Balsam

Duschtvål
Parfymfri deo
Hårborste
Hårsnodd
Mascara

Pappagrejer:


Plånbok
Pengar
Kalsonger
Tandborste
T-shirt
Mat & dryck


Bebisgrejer:


Bärsjal
Babyskydd
Bebisfilt
Några uppsättningar bebiskläder
Bebisytterkläder till hemgång om det är kallt
Papperstvättlappar (fanns bara vårservetter på BB sist)
Olja (raps)
10 st Amningsinlägg

Några blöjor
Present från bebisen till Alvin


Kommentarer
Postat av: Carina

Är det meningen att ni allihop ska flytta till huset sen?

2009-08-07 @ 20:40:37
Postat av: Beckah

Det visar sig i framtiden :-) vi det inte.

2009-08-07 @ 20:42:24
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Anna

såg att du packat parfymfri deo i väskan, har du någon bra att rekommendera? Har inte hittat ngn jag tycker funkar.



Anna

2009-08-08 @ 22:31:09
Postat av: Beckah

Jag hittade en på Apoteket. Orkar inte kolla namnet :-) men den var mintgrön. Jag använder den så den hamnar inte i väskan än. Jag har inga problem med svett. Kan egentligen vara utan helt så jag vet in te om den är speciellt bra dock då jag inte testat den ordentligt med riktiga svettningar :-)

2009-08-09 @ 01:41:09
URL: http://beckahbitch.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback