...och så rann allt bara av...

Vilken otrolig lättnadskänsla, jag vet knappt var jag ska ta vägen!

Jag ska in och soooova inatt!

Ringde nu och fick prata med en jättetrevlig Bm som hette Lena. Jag har pratat med henne innan för jag kände igen rösten. Möjligtvis kan det till och med vara samma Lena som var med när jag födde Alvin.

Hon var så rak, enkel, och okomplicerad och skrev upp att jag kommer till natten för att sova över. Inga krångligheter, inget gnäll eller ifrågasättande. <3 <3 <3

Idag är jag verkligen DÖD! Natten har varit lika underbar som alltid (helvetisk) och nu om en liten stund ska jag ha möte här hemma angående Victor så här på förmiddagen/morgonen har jag plockat i ordning, sopat, dammsugit. Disken pallade jag bara inte för ryggen kändes som den gick av utan städningen.

Men nu skiiter jag i det för jag ska få SOVA! I FRED inatt! faaan så jävla gött! Bara vara ifred och sova på smärtstillande.

Hade svårt att hålla tårarna tillbaka när jag la på luren kan jag säga.

Kommentarer
Postat av: Amanda & Oscar

Skönt!!! Hoppas att du får en skön säng :)

2009-08-28 @ 11:34:38
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: T r o l l i s

Så underbart. Snart är all smärta och gigantisk mage över. Stoooor kraaam till dig.

2009-08-28 @ 12:09:18
URL: http://www.thinki.se
Postat av: Carolina

Åh, vad skönt - hoppas du får en riktigt härlig natt!

2009-08-28 @ 12:39:18
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Christer Romson Lande

Härligt! Och sov gott!, förstås.

2009-08-28 @ 12:46:15
Postat av: Maria

Herregud vad gnälligt.Varför skaffa 3 barn? Hur tror du det blir när nästa barn är fött tror du att du får sova på natten då

2009-08-28 @ 12:51:27
Postat av: Andrea

åhh va skönt. det är du värd. kram

2009-08-28 @ 12:58:33
Postat av: Beckah

Som sagt. TRE barn, så jag vet mycket väl hur det är att ha en liten bebis och amma en gång i timmen dygnet runt. Men jag vet också hur otroligt mycket lättare det är i jämförelse med att ha det som jag har det nu. Uppenbarligen har du aldrig upplevt detta.

2009-08-28 @ 12:58:48
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: mitha

Maria:



Hur kan du gnälla över att B uttrycker sina känslor. Det är då fan ingen dans på rosor att va höggravid. Snart är bebis ute och jag är alla gånger säker på att B kommer ta hand om bebisen och sina två andra barn YPPERLIGT!



Har du barn själv? Gnäller du aldrig? Är allt tipptopp HELA tiden...? bara en fråga!



Kram Till dig Beckah

2009-08-28 @ 13:42:48
URL: http://himmelohelvete.se/wp
Postat av: Anonym

har följt din blogg ett tag, och undrar alltid... varför sopar man govlet innan dammsugning??? =)

jag förstår inte det, för mig känns det som ett hemskt extrajobb!!

Jag förstår hur du känner, är gravid i v. 37 och känner igen mig själv i varje ord du skriver. har en liten knatte på 2 år också. suck pust stööön

2009-08-28 @ 14:11:15
Postat av: Bea

kan säga att som du är nu på slutet va ja med, och dagen hon föddes va ja en ny människa. Orken kom tillbax, smärtan försvann, visst eftervärkarna va hämska men inget emot ryggont osv osv, lycka till med allt och sov gott

2009-08-28 @ 15:25:58
Postat av: Annika

Så skönt för dig! Glöm inte kudden =).

2009-08-28 @ 16:19:41
Postat av: bakeapple

Åhh, vad skönt för dig! Jag kommer ihåg hur det var på slutet med 30 kg viktuppgång, helvetisk foglossning och vild tvååring.... Tänk vad skönt att få sova i fred en hel natt och vad mycket mer ork du kommer att få inför förlossningen när du känner dig lite mer utvilad!

2009-08-28 @ 16:46:30
Postat av: donna

guuuu' så gött!! Sov så gott inatt baby!

2009-08-28 @ 16:56:47
Postat av: Nina

Va skönt för dig , sov gott nu då : )



//Ningla

2009-08-28 @ 17:39:53
URL: http://cheerilee.blogg.se/
Postat av: Elin

sov så gott :-)



ang sopningen, så kanske hon sopar upp matrester, inte så fräscht att ha de i dammsugarpåsen. den töms ju inte speciellt ofta.

2009-08-28 @ 19:08:15
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Beckah

Jag sopar för att få upp matrester, stora skräpbitar osv. Blir rätt mycket sånt när man har en Alvin på 2 år. Sen dammsuger jag upp damm och små osynliga skräp. Det sparar på dammsugarpåsar = bra för miljö och ekonomi.

2009-08-28 @ 19:30:08
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Helena

Maria: Det hörs att du inte har varit i den här sitsen själv. Jag hade grym foglossning, kunde knappt gå, jobbade på dagarna och tog hand om en helvaken 1,5-åring på nätterna. När nya bebisen föddes var det som att alla krafter kom tillbaka. Även om jag inte fick sova på nätterna, så fick jag möjlighet att sova någon timme här och där utan smärta. Det var ljuvligt.

Ha en riktigt skön natt, Beckah. Hoppas att sovdosen nockar dig fullständigt! :)

2009-08-28 @ 19:56:35
Postat av: Kristin

Skönt, hoppas du får sova jättegott (eller föda kanske ;))!



När man är höggravid kan livet kännas bra pest, satt själv och läste igenom lite anteckningar jag gjorde när jag väntade lill-killen och JÖSSES vad jag gnällde. Minns att jag skrev ner allt jag kände för att kunna läsa igenom den dag jag började fundera på en till ;) I alla fall, när han väl var ute så var allt glömt! Man kan inte säga att någon inte kommer att orka med tre barn bara för att hon klagar när hon är höggravid!

2009-08-28 @ 20:00:10
URL: http://winnertaco.blogg.se/
Postat av: Maria

Sov så gott! Är inte avis i nuläget men sen är bebis är ute så kommer jag nog att bara det. Kram till dig!

2009-08-28 @ 21:04:13
Postat av: Lindisen

åh vad skönt att få sova! skulle oxå behöva bli inlagd för att få sömn hehe.

2009-08-28 @ 21:27:20
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Postat av: Carina

Vad var det för möte angående Victor?

2009-08-28 @ 21:43:59
Postat av: Paula

Jag har alltid haft problem med alla mina 6 graviditeter att sova. Nästan under hela graviditeten är jag vaken hela tiden. Sover kanske 2-3 timmar varje natt/morgon.

Men så fort dom har varit ute så har jag utan problem kunnat somna. Tur jag har haft "snälla" barn som sovit mycket på nätterna.



Sov gott!!

2009-08-29 @ 15:11:03
URL: http://pyrisen.blogspot.com
Postat av: Anneli.

Skönt att du fick komma in och sova Beckah :-)

Angående den sura kommenteran som är lagd på detta inlägget måste jag bara säga att jag inte förstår??

varför lägger man energi och tid på att skriva en sån sak?

Varför slöa energi på att störa sig på någon annans känslor i en blogg???



Kram på dig beckah

2009-08-29 @ 15:17:38
Postat av: mitha

Hohooo har du kommit hem eller blev det en bebis inatt kanske..nu när du fick slappna av hihi...kan ju alltid hoppas=)



KRAM

2009-08-29 @ 17:08:37
URL: http://himmelohelvete.se/wp
Postat av: Anonym

Varför skaffa fler barn när du tydligen inte kan ta hand om dom du har! Sluta gnäll och låt naturen ha sin gång!

2009-08-29 @ 17:33:29
Postat av: Matilda

Blev det en augusti bebis iallafall?

2009-08-29 @ 18:07:28
Postat av: Annelie

Inget inlägg på hela dagen...tänk om Hoppsan har kommit...?

2009-08-29 @ 18:49:00
Postat av: Katja

Vart har du tagit vägen? Du passar väl inte på att föda barn utan att tala om det på sjalbarn!!

Hoppas du haft en skön natt!

2009-08-29 @ 19:16:08
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/
Postat av: Maria

Helena jag har 3 barn var det något mer du ville?

2009-08-30 @ 09:55:09
Postat av: Helena

Maria: Jag skrev att du tydligen inte varit i denna sits själv - att all ork går åt till att ha ont. För då har man förståelse för att andra gnäller.



Det handlade inte om hur många barn du har...

2009-08-30 @ 11:01:27


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback