Ny vecka ny lista + babbel

Listan från förra veckan gick ju sådär ;-) hehe men jag gjorde mitt bästa iaf. Ska försöka dra ner lite på listan den här veckan så jag har en bättre chans att klara av det. Det är ju en hel del utanför listan också att göra som inte syns. Hämta/lämna på dagis, Laga mat, natta Alvin osv.

I helgen har jag inte gjort många grejer precis. Mest tagit det lugnt och stressat över att jag tagit det lugnt istället för att fortsätta hemma. Ha inte mått helt 100 heller och igår kände jag mig jättedålig med illamående, huvudvärk och mensvärk.

Fick åka till förlossningen på kontroll. Som vanligt visste jag att det var lugnt för jag har aldrig haft högt blodtryck men det är väl bra att kolla.

Bra blodtryck 120/70, ingen äggvita i urinen, fina blodprover, perfekt CTG-kurva som visade en pigg och sprallig bebis. Sen fick jag göra vul när läkaren ÄNTLIGEN kom (massa för henne att göra igår, akut så jag blev kvar 5 timmar). Först hittade hon inte ens tappen och fick leta för den sitter så långt in och är bakåtriktad. 4,5 cm lång, sluten osv. Långt kvar till bebis med andra ord ;-) och Hoppsan står ju högt och rörligt som vanligt.

Blev väldigt väl omhändertagen på förlossningen. Blev flyttad till dagrummet istället med TV och lite sånt. När tiden började springa iväg fiock jag matbricka och saftsoppa med isbitar i glas och sånt :-) Läkaren kom också en sväng och pratade med mig innan vul och berättade att jag skulle ta blodproverna och sa då att hon skulle göra en viktskattning på bebisen om hon hann.

Nu hann hon tyvärr inte eftersom det fanns en hel del viktigt att göra en söndagkväll men¨snällt ändå att hon tänkte göra det. Fast det var ju en besvikelse förstås, hade varit skönt att veta.

Men men om 15 dagar är det dags för min riktiga viktskattning :-)

När jag kom hem hade Mathias gett Alvin middag, gjort i ordning och nattat honom, diskat den största delen av disken, fixat antennkabeln och rökt ålen han fick upp häromdagen :-) Trevligt. Ja alltså jag fick skjuts hem av någon annan  för det blev så sent att Alvin lagt sig ;-) M skjutsade däremot in mig till Borås.


Veckans lista

Måndag
Diska
Städa bänkar/dammtorka
Plocka i ordning golven
Sopa
Dammsuga
skura
Tvätta en tvätt

Hänga en tvätt

Tisdag
Diska
Städa badrummet
Vika tvättberget - har börjat lite
Börja göra i ordning sovrummet
Byta sängkläder
Tvätta en tvätt
Hänga en tvätt


Onsdag
Diska
Dammsuga
Dammtorka
Tvätta en tvätt
Hänga en tvätt
Vika en tvätt
Gå på möte om Victor
Ev. hämta babyskydd (ska ju ändå till samma ställe)

Fortsätta med sovrummet
Ev. Köpa säng till Alvin??? - vi åkte å tittade

Torsdag
Diska
Göra färdigt sådant jag inte hunnit med

Fredag
Diska
Göra färdigt sådant jag inte hunnit med

Någon gång under veckan:
Fota till Tradera
Göra traderaannonser
Fixa datorn - har börjat
Gå med sopor

Gå upp med grejer på vinden (eventuellt får M göra det istället)
Handla
Skicka sista traderapaketet (bara betalningen kommer in så)
Slå in paket

Kommentarer
Postat av: Elin

härligt med kommentarer :-D



men allvarligt, ja förstår om du är stressad med den listan :-(

så där mycket gör ja inte ens på en månad.. hehe.

tvätten är det jag har ansvar för nu.. resten får P ta.

fast ja ska dammsuga idag om kroppen orkar. men ja går åt av svett av att bara sitta.. å det är mulet ute.. härligt med sommar.... vill ha vinter..HAHA

2009-08-10 @ 10:53:17
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Beckah

Ja jag hade hellre typ enbart lagat mat och skött Alvin och tvätt hehe men resten måste ju göras tyvärr :-( och ingen annan gör det.



Jo Victor brukar faktiskt vara snäll och hjälpa mig plocka i ordning leksaker och sånt innan jag dammsuger men han har ju varit borta i 2 månader och då har det blivit mitt jobb igen. Nu vill jag ha det fint när han kommer hem åtminstone :-)

2009-08-10 @ 10:56:14
URL: http://beckahbitch.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback