Mjölkproduktion!

Tack för alla fina kommentarer :-) jag lyckades göra disken faktiskt men inte laga mat ;-) vi åkte och köpte färdigrätter eftersom vi ändå behövde handla frukost och sånt.

Idag står BM-besök på schemat. Jag skulle ju på upprop i skolan också men jag mitt nöt insåg inte förrän i gårkväll att det krockar med BM-tiden så jag ska ringa och säga till att jag inte kan komma till skolan.

Igår trillade poletten ner! Jag har undrat varför jag blivit ÄNNU hungrigare sista tiden/dagarna och varför Alvin vill amma heeela tiden, han vill helst ha tutte på natten också. men jag har inte lust att nattamma en tvååring. Någon måtta får det vara. Han slutade nattamma när han var 10 månader lixom. Men det blir ett jävla liv när jag vägrar. Natten till igår blev han så förbannad på mig att han gick och la sig hos sin pappa iställetvilket medförde att Mathias låg så dumt att han fick skitont i ryggen igår och gick lika snyggt som mig ungefär när han kom hem från jobbet :-P (han har dålig rygg sen innan alltså och går hos en kiropraktor för det).

Iallafall... så har jag märkt nu att när jag inte ammat på många timmar så sväller brösten och blir spända och ömma och så går det tillbaka efter amning = jag har börjat producera mjölk igen! Antagligen någon blandning av råmjölk och riktig mjölk. Praktiskt för Hoppsan som slipper kämpa efter förlossningen då :-)

Men jag är dyr i drift som nu äter som 4 vuxna karlar fast jag egentligen i princip bara sitter stilla hela dagarna. Snacka om att det går åt energi till att göda en bebis och producera mjölk.

37+1:

34 dagar till absoluta slutdatumet då jag blir igångsatt
24 dagar till BF enligt senaste mens
19 dagar till BF enligt rutinultraljudet
17 dagar till jag fyller 27 år
5 dagar till viktskattnings-UL *längta*
0 dagar till nästa BM-besök - IDAG!

Kommentarer
Postat av: mian

nämen så praktiskt. perfekt om hoppsan är en stor och hungrig typ. =)

2009-08-20 @ 11:27:46
Postat av: Anonym

Jag bara undrar... Och ta det inte som ett påhopp, för det är det absolut inte, jag är bara okunnig!!



Men är det bra för Hoppsan om Alvin dricker upp råmjölken?

2009-08-20 @ 14:23:29
Postat av: Beckah

Ingen fara :-)



Nej ndet gör inget för Alvin kan inte dricka upp den. det produceras ny råmjölk ändra fram till förlossningen och sedan kommer den "riktiga" råmjölken som är specialgjord till Hoppsan och den kommer finnas i några dagar precis som för alla nyförlösta kvinnor :-)



men jag förstår frågan :-)

2009-08-20 @ 14:43:37
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Anna

Hur löser man det om du vill förtsätta amma Alvin? Rent praktiskt, får de dela på mjölken eller kommer kroppen att producera mer mjölk än vanligt?



Anna

2009-08-20 @ 17:10:33
Postat av: Beckah

Tillgången styrs av efterfrågan så japp ju mer (och/eller fler) man ammar desto mer mjölk produceras :-)

2009-08-20 @ 17:12:49
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Christer Romson Lande

<b>Anna:</b> Ssåväl tvillingar på straxt under året som en nyfödd ska ju kunna klara sig på mjölken. Men större barn behöver ju mer mat än små, så antingen måste mjölkbildningen anpassas efter hur mycket barnet/barnen suger eller så skulle det behöva prouceras väldigt mycket extra mjölk i början.

2009-08-21 @ 07:16:31
Postat av: sofie

som sagt inget påhopp jag bara undrar finns det nån sida man kan läsa att råmjölken blir speciell just när bebben föds? för jag är inte alls insatt men jag tycker det verkar konstigt att råmjölken blir speciell när bebben kommer om du nu ammar alvin? men som sagt jag har ingen aning är bara nyfiken ;)

2009-08-21 @ 11:38:48
URL: http://www.mittsvenssonliv.blogspot.com
Postat av: sofie

skit samma hittade egen info! http://se.babycenter.com/baby/breastfeeding/breastfeedwhenpregexpert/ så nu fattar jag

2009-08-21 @ 11:48:06
URL: http://www.mittsvenssonliv.blogspot.com


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback