Mer skit om brevet...

Ja-a *suck* Jag trodde det var färdigt med kommentarer om förlossningsbrevet med all skit som skrevs sist jag la upp det men tydligen inte.  Var ju trvunget så att någon skulle kommentera även denna gång. Fick denna kommentar på mitt förlossningsbrev:

"Du ska väl för fan bara föda barn! det låter i ditt brev som du skriva nått sorts prov el hålla en rättegång! föd och va glad att du ens får komma in där! dom kan nog det där bättre än vad du kan!"

Inte bara trist och jobbigt utan också otroligt idiotiskt och skrattretande. Vilken blåst mupp!

Mitt svar:


" Vad är det de kan bättre än mig? Föda fram mitt barn? *LOL* :-D Den var bra hahaha.


Det är ingen operation, jag är inget paket av passiv patient som de kan göra vad de vill med. det är JAG som är den aktiva, det är JAG som ska föda. ALLA andra är bifigurer.


Jämför med en operation där det är kirurgen som GÖR, här är det JAG som GÖR.

Vad trodde du? Att barnmorskan ska föda mitt barn eller? :-D "


Kommentarer
Postat av: Stella

Allvarligt talat. Vad lider du av människa? Aggressivare människa som bloggar får man nog leta efter. Alla som inte instämmer med dig fräser du åt eller kallar för idioter och muppar osv.



Din attityd du har påvisar att du är oerhört omogen för din ålder och passar mer in på en obstinat 13-14 åring.



Föreslår att du föder ditt barn hemma med pojkvännen som barnmorska om du inte vill ha hjälp av proffesionell personal. Du som är så duktig som t.o.m kan känna hur öppen du är samt barnets huvud osv. Vad du i princip skriver i ditt förlossningsbrev är att du inte vill ha någon hjälp eftersom du är så duktig och har fött barn innan. Du vet bäst i alla situationer bara därför.



Nu är det så här, oavsett om man fött 2 eller 7 barn så är faktiskt ingen förlossning den andra lik.Du kan därför inte veta på förhand hur du kommer att fungera även i denna förlossning. Det låter som du har mycket kvar att lära. Framför allt med din attityd. Fjortisar är uppkäftiga och fräser åt alla när dem någon kommer med synpunkter. Om du är så här aggressiv mot dina läsare, hur är du då mot dina barn när dem sätter sig emot dig? ;-)



Otroligt barnsligt att hänga ut en kommentar som du gör. Du vinner inget på det utan framstår bara ännu mer som en problemmänniska som inte tolererar mottsättningar alls.

Du kanske skulle varsko barnmorskorna i ditt förlossningsbrev med en av dem viktigaste raderna så dem vet vad dem har och vänta sig: "Varning för mycket aggressiv omföderska!"

2009-08-19 @ 09:38:15
Postat av: Beckah

1. Nejdå, jag fräser absolut inte åt att andra tycker annat. Däremot gör jag absolut det när folk hackar på mig loch/eller mina val. Skriver elakheter. Det är inget TYCKANDE, det är bara skit.



2. Din bedömning påvisar att du är rätt osmart som analyserar människor och får fram en "dom" utifrån vad någon skriver i ett inlägg i en blogg. I synnerhet eftersom Inlägget i fråga handlar om svar öpå tal från en väldigt hormonell, höggravid tjej som just blivit påhoppad angående sina önskemål om SIN förlossning.



3. Jag vill visst ha hjälp från professionell personal. var sjutton har du läst något annat? Då tror jag nog att du behöver vässa ögonen och läsa mitt förlossningsbrev igen tjejen. Jag skriver inte någonstans att jag är bra på att föda barn eller att jag inte vill ha hjälp. Det jag skriver är att jag gjort det innan och därför vet hur jag VILL ha det, vad jag gillar, vad som funkar för mig. Att jag vet bäst vad jag VILL inte att jag vet bäst om det skulle gå från att vara en naturlig förlossning till en krissituation där barnmorskan och läkaren behöver gå in med sin kuskap som då är viktigare än mina önskemål.



4. Som sagt, om du vässar ögonen och läser brevet igen kommer du att finna att jag själv skriver precis de där sakerna - att det såklart inte gör att styra osv. Mitt brev handlar om hur jag vill ha det under en normal förlossning, mina önskemål. Du verkar aldrig ha läst ett förlossningsbrev innan? och verkar inte förstå vad det går ut på att ha ett sådant brev.



5. Det barnsliga låg i att den som kommenterade inte lämnade någon mailadress, precis som du inte gjorde nu och därför vill jag öka chansen att mitt svar blir läst av den det är riktat till. Hade du lämnat en mailadress hade jag skrivit det här svaret direkt till dig i ett mail. Dessutom tyckewr jag inte det är det minsta konstigt att hänga ut en sådan idiotisk grej för allmän beskådan. vill man inte visa upp sin idioti får mnan väl låta bli att skriva elaka kommentarer.

2009-08-19 @ 09:54:57
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Jannike

varför tjata om dit förlosnngsbrev de står ju att man ska skriva ett å då måste man la få fram föra de man vill ha sakt o gjort o efter ha fött 2 barn så måste man la ändå veta lite mer av hur man vill göra hur man vill föda o allt...

Själv kan jag säga att jag har inte skrivit nåt brev men sammtidigt så vet jag ju inte vad de jag vänta mej heller utan jag tar de som de kommer=)

Så skit i alla o gör som du vill..=)

Kram kram

2009-08-19 @ 10:11:13
URL: http://dorna.blogg.se/
Postat av: Linda L2K

<3

2009-08-19 @ 11:54:45


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback