Men vilket GNÄLL!

JÖSSES! Vilket jävla gnäll det blev bland kommentarerna till mitt förlossningsbrev! Jag sitter sån här :-o och :-D jösses! Hade ingen aning om att MINA önskemål om MIN förlossning och den upplevelse som JAG ska gå igenom med MIN kropp kunde väcka så mycket starka känslor hos andra?!

HUR kan man över huvudtaget ha NÅGOT att invända mot hur någon ANNAN vill föda barn? Spela roll! Om någon annan skriver att de vill ha varenda bedövning som finns så går ju inte jag tgill den och säger att det är FEL eller gnäller bara för att JAG inte vill ha det så?!

Om jag skriver att jag inte gillar skinkmackor utan bara vill ha ostmackor så är det för fan inte FEL, det är ju JAG som ska äta mackan! Det är bara MIN åsikt och vilja som räknas. Att DU gillar skinkmackor är väl verkligen SKITSAMMA! Sen alla de som kommer och skrattar åt att jag ens ber om en ostmacka borde ju verkligen hålla käft. Javisst, tanten i caféet vet alldeles säkert hur man gör en macka men hon skrattar inte åt att jag berättar om jag vill ha ost eller skinka på mackan! Tvärt om så underlättar det för henne att veta vad jag vill ha och föredrar.

HERREGUD! Ge er för fan!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Bra skrivet, jag såg vissa elaka kommentarer, du har ju helt rätt, det är ditt val! Din känslor, dina önskemål och ingen är ju den andra lik. Stå på dig!

2009-08-07 @ 12:49:25
URL: http://bampi.blogg.se/
Postat av: Linnéa Stigsdotter

Hej gumman!

Kan inte göra annat än att hålla med dig, själv skrev jag inget förlossningsbrev men har däremot tillberett en hel del smörgåsar på olika caféer m.m och ur ekonomisk, miljö och service synpunkt så är det FANTASTISKT att du skriver vilken sorts JÄVLA smörgås du vill ha!(ursäkta språket)

Det var allt från mig,

Puss och lycka till på förlossningen!

2009-08-07 @ 12:50:48
Postat av: Kristin

Ja, det är faktiskt märkligt. Jag skrev i mitt förlossningsbrev nu senaste att "jag ser helst att förlossningen avslutas med snitt om mina värkar är lika dåliga som sist" (vilket även stod i journalen och alla bara skrattade åt mig och sa att det knappast var min sak att avgöra om det skulle bli snitt eller inte och att det var meningslöst med breven för alla skrev samma sak och ingen hade tid att läsa... Men jo, det första de gjorde var att läsa mitt brev och sedan lägga upp en plan för när vi TILLSAMMANS skulle ta ett beslut om vi skulle fortsätta eller avsluta med snitt. Så, de läser visst breven! (Eller så hade jag bara tur, men jag tror inte det)

2009-08-07 @ 13:19:39
URL: http://winnertaco.blogg.se/
Postat av: matilda

VA!!! ska du får ha egna åsikter o tänka på dig själv i din blogg som VI läser??? Hur ego får man bli? Skriver man på nätet så måste man väll anpassa sig till vad alla andra tycker. :) Kram

Det är bra att du vet vad du vill inför din förlossning hoppas bara att de hinner läsa allt du skrivit o att din förlossning blir som du önskar.



2009-08-07 @ 14:05:39
Postat av: Jenny Viklund

Det är bara att inse att vissa människor har inget eget liv och bara måste klaga och gnälla om allt. Tycker det är bra att det finns människor som vet hur dom vill ha saker och ting. Jag hade ingen aning om hur man skriver ett förlossningsbrev men fick ju lite inspiration av dig om hur man skriver vilket jag tackar för. Känns som det underlättar både för mig och alla övriga inblandade om det finns ett brev att läsa i. För hur än det är man inte alltid vid sina sinnesfulla bruk under en förlossning och då är det ju bra för barnmorskorna och veta hur man vill ha det. Stå på dig och skit i andra. Kramar Jenny

2009-08-07 @ 14:08:33
URL: http://minbebis.com/blogg/jennfy
Postat av: Anonym

Men kära nån, man får väl räkna med att folk har olika åsikter när man bloggar,Klara man inte av att få lite kritik/andra åsikter än de du har, kanske man ska skita i å skriva om saker som folk kan tycka annolunda om.. eller!?

2009-08-07 @ 14:12:16
Postat av: Anonym

Om du inte bryr dej i vad folk tycker, varför detta inlägg då???

2009-08-07 @ 14:14:51
Postat av: thess

Oj vilket liv det blev om det =O Tror folk helt enkelt har svårt för andra som har klara åsikter om hur dom vill att saker och ting ska vara. Man ska väl mest jamsa med för att folk ska hålla sig lugna =p

2009-08-07 @ 14:51:34
URL: http://www.morriis.blogspot.com
Postat av: Anonym

jaja du vill bara ha medhåll ok :)

Men det ÄR absolut nödvändigt för vissa att få bedövning DET respektera inte du. Det är onödigt menar du hm ja för dig är det tydligen det men slutar att utgå bara från dig själv, skriver man en blogg får man ju räkna med att alla har åsikter som inte alltid övernstämmer med dig annars kan du antingen stänga av kommentar funktionen eller ja skriva i ditt inlägg att du ENBART vill ha kommentarer om hur bra dina åsikter är så kan vi andra tänka på det :)

Självklart gör du som du vill men vi har oxå åsikter och åsikter är just BARA åsikter. Inget som förändrar din livssituation, eller hur?

2009-08-07 @ 15:11:37
Postat av: Sophie

Jag tycker brevet var bra, du tog upp viktiga saker. Mitt senaste liknade ditt, fast mitt var dock mkt kortare, var rädd att dom inte skulle läsa det annars. Och personalen var toppen, dom följde mitt brev till punkt och pricka. Självklart vet man att man kanske inte får precis som man vill, allt kan ju hända, men man får ju ha önskemål.

2009-08-07 @ 15:37:17
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: Sophie

Just ja, det jag upplevde som extra viktigt skrev jag i fetstil och med rött. :)

Kram

2009-08-07 @ 15:42:12
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: jennie

Tycker också du skrivit helt rätt, din förlossning dina önskemål!!

Mitt brev kommer nog se ganska lika ut ;)

2009-08-07 @ 16:04:17
URL: http://www.cocine-syr.blogspot.com
Postat av: Beckah

Svar angående att ta åsikter.



Förstår inte vad som menas. För det första är det galet att ha åsikter om vad någon har i sitt förlossningsbrev. För det andxra så är det här fortfarande MIN BLOGG, läs hedern: Mina åsikter, mina barn, mina val, mina ord osv. DET är VAD den här bloggen innehåller. När jag skriver ett nytt inlägg så är det ingen uppmaning till dxebatt, det är mina åsikter.



Vill jag diskutera ett ämne vänder jag mig till ett diskussionsforum, tex FL. Vill någon diskutera med mig om mina åsikter kan de göra det samma och vända sig dit och diskutera där.



Min blogg är INTE ett ställe för diskussion och mitt förlossningsbrev handlar INTE om åsikter - det handlar om MIG. Aceptera och respektera eller hitta en annan blogg att läsa.

2009-08-07 @ 17:23:33
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: ida

Håller med dej..

det är ditt barn som ska födas, inte någon annans, det är din blogg, du skriver vad du vill.

Stör dom sej på att du skriver som dom gör så får dom helt enkelt sluta och gå in och läsa.

Så resonerar jag om min blogg.

2009-08-07 @ 18:52:53
URL: http://iidaallansson.blogg.se/
Postat av: heidi

Jag är här inne på din blogg och läser, vet du varför, nej antagligen så skiter du i vilket, det kan du göra... tycker du är ganska intressant. En blogg för mig är en personlig dagbok för allmän beskådning, har många gånger undrat vfr blogga?

Att ha åsikter, tankar osv, givetvis, men kunna ta kritik, inte du tydligen....

Om jag lägger fram min dagbok, min känslor, tankar, åsikter framför näsan på folk, och dom frågar mig, hur faan tänker du här/nu, då kan jag svara på det och stå för det, OCH viktigast av diskutera det.. KAN DU DET ???



2009-08-07 @ 19:41:45
Postat av: heidi igen ...

"Förstår inte vad som menas. För det första är det galet att ha åsikter om vad någon har i sitt förlossningsbrev. För det andxra så är det här fortfarande MIN BLOGG, läs hedern: Mina åsikter, mina barn, mina val, mina ord osv. DET är VAD den här bloggen innehåller. När jag skriver ett nytt inlägg så är det ingen uppmaning till dxebatt, det är mina åsikter."



1, galet att ha åsikter, JA då är du heeelt galen! DU själv har inga som helst åsikter om ng annans blogg, eller åsikter eller levende då eller???

2, Ja, det är DIN blogg, DITT f-brev som du lägger ut,folk tycker och tänker PRECIS SOM DU SJÄLV....??



2009-08-07 @ 20:02:32
Postat av: Snibbelina "dullan" på familjeliv

skit i dom, dom är bara avundsjuka, du verkar helt underbar, stark tjej som vet vad hon vill =)

2009-08-07 @ 20:04:50
Postat av: Anonym

snibbelina: avundsjuka.. HA, på vad???? tycker bara de är pinsamt. bloggar man å har så folk kan kommentera får man räkna med olika åsikter, tankar och kritik. Något som denna bloggerska inte verkar klara av!

Så avundsjuk, jag? NEEEJ DU!!!!

2009-08-07 @ 20:36:52
Postat av: Anonym

En till som inte alls är avundssjuk ;)

Bara för att man kritisera är man inte avundssjuk!

2009-08-07 @ 21:32:36
Postat av: Anonym

Men varför svarar du inte på varför du har en kommentar funktion öppen om du är så ointresserad av vad andra tycker, jag tror inte att du är det så länge dem tycker som dig :)

Men det är ju oxå diskussion från dem som tycker som dig eller hur annars borde du skriva även till dem att dem ska vända sig till fl.

2009-08-07 @ 21:36:30
Postat av: Maria Iturra

Men alltså ärligt. Tror inte att folk har fattat riktigt att detta är ju Hennes önskemål om vad HON just tycker är rät och inte mer än så. Inte att det ska vara så för alla. Hahaha

Lite skrattretande detta att folk blir så himla upprörda haham

2009-08-09 @ 13:53:11
URL: http://varmchocklad.blogg.se/
Postat av: Christer Romson Lande

<b>För det första är det galet att ha åsikter om vad någon har i sitt förlossningsbrev.</b> Med en sån inbjudan så kan jag inte låta bli att ge dig min åsikt...



Är det helt otänkbart att du kan ändra dig och faktiskt vill ha ryggbedövning under förlossningen (annat än vid snitt)? Typ, om det blir en utdragen förlossning, värkstimulerande dropp och arton timmar pinvärkar. Är det en risk att du får svårt att övertyga bm om att du faktiskt vill ha ryggbedövning när du skrivit sådär i brevet?

2009-08-10 @ 08:19:10
Postat av: Beckah

Christer; ja det är otänkbart i vilket fall. Att det skulle bli länge och utdraget har jag svårt att se faktiskt när det är tredje barnet och det gått snabbare och snabbare, men visst skulle det rent teoretiskt kunna hända men nej jag vill ändå inte det. Värkstimulerande ska jag inte heller ha. jag ska upp och röra på mig, använda naturen för att snabba på det hela i så fall. Absolut inte värkstimulerande och absolut inte EDA.



Barnet mår nog dåligt som det äre om det blir långdraget, jag behöver inte plåga hen extra med natt ta till värkstimulerande och EDA.

2009-08-10 @ 08:23:33
URL: http://beckahbitch.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback