Dagen idag...

Var då iväg och klippte mig. Medan jag sitter där känner jag hur jag blir helt matt, yr och svimfärdig. kallsvettig och skakig. klarar knappt att bli klar men lyckades hålla masken tills jag var färdigklippt. Tänkte att det var blodsockret för det kändes exakt så.

Tog mig bort till ett fik och tryckte i mig en stor räk-baguette och en Fanta. Inget hände. Mådde lika dåligt. Fy fasen. Knallade bort till Mödravården och bad om att få låna vilrummet. De kollade blodtryck medan jag låg där och blodsocker. jag hade jättehög puls men bra tryck i jämförelse med igår till och med och blodsockret var så högt man kunde vänta sig precis efter man ätit.

Låg och vilade och fick prata med min BM. Vi kom fram till att det antagligen var så att Hoppsan trycker på något blodkärl eller så. För det var samma känsla som ibland när man får SD som gör att man inte kan andas och ansiktet sprängs typ. Samma sak när man ligger ner platt på rygg och är höggravid.

Jag bestämde mig för att åka hem men var välkommen att stanna kvar sålänge jag ville såklart. Ringer syster Angi som kom och hämtade mig <3

Men HUR sjutton tar man det MER lugnt än jag redan gör? Det finns ju lixom saker som MÅSTE göras. Nu idag tex måste tvätten hängas som jag tvättade i morse och så måste barnen ha mat och sånt.

Fan va FEEEEEEEEEEET jag är!!!! Vatten vatten överallt. Klotrunt ansikte osv.

Måste hinna gå på bio med Victor också. Gärna denna helgen!

Blaj blaj. MAT! Hur lösa? och nu har Alvin somnat också :-( fuck!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad jobbigt!

Gör inte mer än du måste, diska och sedan BARA vila dig! Det är helt OK att ha det stökigt.

Du är inte ensam om att samla på dig mängder med vattnet sådär i slutet jag såg inte riktigt klok ut, gillade verkligen inte att se mig i speglen, det kändes ju inte direkt bättre när folk påstods sig knappt känna igen mig....VET att jag inte ser ut varken som jag brukar eller vill som tur var försvinner det ju tids nog.

2009-08-21 @ 18:46:34
Postat av: Pauline

Men lilla vän...sakta ner...du ser ju vad du har att göra...kan inte mattias hjälpa till så du bara får vila...tänk om det händer något nu när du gått så långt...ta nu vara på dig själ...bion kan ni väll ta senare...det förstår väl viktor...Kram tänker på dig.../Pauline

2009-08-21 @ 19:04:14
Postat av: Jessica

Det är inte på havandeskapsförgiftning på g då?

Säger som ovan,låt den blivande pappan göra lite...

2009-08-21 @ 19:21:05
Postat av: nilla

det finns ingen chans att du kan få en igångsättning??

du väntar ett barn som redan väger ca 4 kilo och är färdigutvecklat. du själv mår inte vidare bra just nu, du får inte vidare mycket hjälp av M utan får göra det mesta själv. barnet påverkas ju när du inte mår bra. egentligen finns det ingen anledning för dig att gå tre veckor till. men det kanske inte är något du är intresserad av.

2009-08-21 @ 20:49:56
Postat av: Beckah

Nästan helt 100 på att jag intye skulle få en igångsättning. När jag väntade Alvin var han beräknad att väga 4,6 (vilket han också gjorde) och jag ringde och grät dagligen och tjatade och mådde 100 gånger sämre än nu och de vägrade ända fram till dagen före BF.

2009-08-21 @ 20:53:23
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Linda

Varför kan inte M hjälpa dig?

2009-08-22 @ 09:52:03
Postat av: klara

kan inte mattias ta ledigt från sitt jobb nu den sista tiden?

2009-08-22 @ 16:40:01


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback