Bye bye Comhem

Nej nu får det vara nog med skiten!

Bredbandet har gått ut och telefonen har jag nog aldrig haft bindningstid på eftersom jag haft combo. TVn däremot har jag tyvärr bindningstid på fram till mars nästa år. Jäkla skit!

Nu har det krånglat färdigt tycker jag. I sex år har jag haft Comhem. Alldeles för länge har jag stått ut med deras jäkla skräp. Dyrt, ickefungerande och med värdelös support!

Det sista i raden med krångeltillfällen är NU när hälften av mina TV-kanaler inte funkar. Jävligt roligt. Tyckte att detta borde utgöra anledning nog att få bryta bindningstiden och säga upp TVn men näää icke sa nicke. Det gick inte för sig. Efter en felsökning tyckte de att jag skulle köpa en ny antennkabel! Idioti!

Visst har jag bindningstid men det är ju inte så att jag fått någon digitalbox eller så. de förlorar inget på det mer än själva månadsavgiften som är kopplat till utskicket av TV-kanaler. Boxen fick jag nämligen under förra bindningstiden.

Hata hata Comhem.

Men nu är skiten uppsagd. Allt sammans. Internet och telefon har jag fram till månadsskiftet eftersom man förskottsbetelar så har jag ju nyligen betalt sista fakturan.

Så nu ska jag skaffa mig mobilt bredband. Tar och slår till med Telia och tar ett erbjudande inklusive dator. De har en kampanj nu med nedsatt månadsavgift fram till årsskiftet vilket passar mig perfekt eftersom jag får sitta och betala 159 kr i månaden till Comhem för TV som INTE funkar. Då blir det bara några månader efter årsskiftet som blir lite extra dyrt.

Men det är det ju värt. Ny dator på köpet å allt :-) en dator som Alvin inte hunnit plocka bort alla tangenter på ;-)

Men ännu är inte sista ordet sagt när det kommer till TVn bindningstid. Jag ska ta ett snack med kundrelationer först också. jag ger mig inte så lätt. NÅGOT kan man väl få för att ha varit combo-kund i så många år!

**

Uppdatering:
har nu pratat med kundrelationer som kunde tänka sig att gå halva vägen var. Dra bort halva den återstående tiden så att det bara blir någon månad att betala men att den kostnaden då kommer i en klumpsumma på en faktura i nästa månadsskifte och då stängs även TVn av. Så nu blir jag av med hela skiten från 1 september och det kommer kosta mig typ 550 spänn eller något sådant. GÖTT, det är det värt!


Kommentarer


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback