Bebisen har napp igen

Idag är det kalas :-) syster Kicki fyller 35 år på tisdag asså född 7/4 -74 :-)

Får se om jag går själv eller med Alvin. Han har ju varit sjuk hela helgen. Uscha. Riktigt dålig men jag vet inte vad det är. Typ som tredagasfeber fast nu uppe i 4 dagar och han var snorig dagen innan det började och han hostade liiite lite igår.

När han får febertoppar blir han supertörstig och vill ligga och suga på en vattenflaska hela tiden. Det funkar tyvärr inte så bra för när han häller i sig vatten så spyr han. Upptäckte detta redan första dagen då han spydde över köksgolvet.

Hittade en fungerande lösning :-D

Alvin hade napp tills han var 4,5 månad och sedan kokade jag alla nappar och la dem i en plastburk som tejpades igen. Häromdagen klipptes tejpen upp och ut kom napparna som var som i nyskick? Märkligt men tur för oss. Det har funkat istället för att suga på vattenflaskor. När han blir frisk åker napparna bort igen.

Men i natt gjorde jag en miss. Så jävla trött efter 3 nätters sjuklingspärs så när han skrek efter vatten gav jag igen och igen och igen. halvt sovande och så kom det förstås: spydde ner hela sängen med vatten. Kl 04 i morse. Upp och bade unge och byta sängkläder och ge Ipren (han har såklart en febertopp) sen fick han en skvätt välling istället för vatten och kunde somna.

Nu sen han vaknade på morgonen har det inte varit någon feber iallafall. Men jag vågar inte lita på att den är borta än.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Stackars fina lilla kräks-Alvin.

2009-04-05 @ 13:56:24
Postat av: T r o l l i s

Huh vad jobbigt med sjuk liten och gravid mams på det. Skickar lite styrka gumman.

2009-04-05 @ 17:26:33
URL: http://www.thinki.se
Postat av: Andrea

stackarn. Isabel gör likadant när hon har feber, dricker massa vatten och kräks sen upp det.

2009-04-05 @ 17:45:46
Postat av: Karolina

Hej!



Det påminner om när min bror fick sin diabetes?



Hoppas han kryar på sig snart!



Karolina!

2009-04-06 @ 19:19:02
URL: http://Karolina82.bloggagratis.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback