Har du ett konto på familjeliv.se?

IN med dig och rösta då!!!
http://www.familjeliv.se/Forum-5-178/m38685787.html

Uppdrag 2 var att skriva ny text till "nu tändas tusen juleljus"

Tydligen läser folk inte bidragen, det går enbart ut på röstfiske så här kommer lite fiske :-)
Mitt bidrag är nummer fyra och går så här:


Jag tar en stol och slår mig ner
vid Effells smörgåsbord
en fullspäckad och fin buffé
av bilder och av ord


På Effell kan man fråga allt:
-Är jag på tjocken nu?
-Det forsar blod, var ringer jag?
-Hur dumpar jag min fru?


På Effell finns en grundregel
se till att du dig lär
att allt du gör är alltid fel
för ingen duger här


Kärlek blandar vi med hat
med humor och med sex
och vår adventsexpedition
den sprudlar utav spex


De flesta andra bidragen går inte ens att sjunga, följer inte ens melodin...


Kommentarer
Postat av: Kicki

Hehehehe =D=D

2008-11-26 @ 07:46:56


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback