Goddag yxskaft

Ännu en anonym get har skrivit en kommentar i min blogg. Gällande skillnader på pojkar och flickor.

"håller absolut inte med dig. De är väll bara att acceptera att det är skillnad på tjejer och killar. De e klart att barn kan leka med så kallade tjej eller kill leksaker oavsett kön. Men i huvudsak så gillar tjejer oftast att leka med docker och killar med spiderman m.m. orka hålla på så som du men så vet jag ju sen innan att du inte har alla hästar hemma."

Jaaa självklart är det medfött att pojkar helst leker med Spiderman, det förstår ju vilken idiot som helst. Speciellt med tanke på alla Spidermangubbar som fanns tillgängliga för småpojkarna på stenåldern. Du har sååå rätt så rätt.

Det har inte ALLS någonting att göra med hur vi formar barnen "åh lilla söta gumsigumsan, gullisnutt" vs "Rediga killen, det är pappas pajk, upp och hoppa ingen fara, inte gråta"  osv.

Nej nej självklart inte :-) Det är skillnader som är medfödda. Pojkar föds med ett intresse för småbilar och Spiderman och flickor föds med ett intresse för Bratz och att att flamsa runt i tyll som inte går att leka i. Samma nu som på stenåldern och i alla tider.

...och nej, jag har inte alla hästar hemma nej. Längst in i stallet står nån vresig gammal Shettishingst och surar och i boxen bredvid går en utsliten Nordsvensk och viftar bort flugor med svansen. Det är väl ungefär var som finns. Resten av boxarna är tomma.


Kommentarer
Postat av: heidi

shit, när ska du Beckah fatta att din åsikt inte är lag... alla tycker olika, men du ska promts föröka strida för, det ändå rätta, DIN ÅSIKT..

Har läst flera trådar på fl, där du hävdar ditt tycke och fullständigt skiter i att det faktiskt finns människor som INTE tycker som du....

2008-11-18 @ 09:23:29
Postat av: Sandra

Skrev det på FL, men kan skriva det här med: Jag kan säga att jag som barn lekte med träpinnar och fotbollar och krigsdockor (He-man, haha) fram till jag var typ 11 och fick lov att "rätta in mig i ledet" och bli det som omgivningen ansåg var "rätt" med tanke på vad jag fötts med för kön. Det var en ganska smärtsam upplevelse att behöva "leka häst" när man såg killarna rejsa runt och "skjuta" varandra, ville ju hellre vara med där! Till saken hör att jag flyttade i den här åldern och var väldigt mån om att passa in. Jag kommer ALDRIG att tvinga mitt barn att ha en viss sorts kläder eller leka med en viss sorts leksaker, men jag kommer heller aldrig att ta bort saker de gillar bara för att det ska bli "unisex" liksom, t ex förbjuda Barbies även om det tar emot när min femåriga tös vill leka med dessa vidriga tingestar. Kort sagt, när det kommer till kläder och lek är det ungen som bestämmer - oavsett kön.

2008-11-18 @ 09:28:16
URL: http://zandrisens.blogg.se/
Postat av: fanny

haha det var inte en dålig önskelista men jag måste nog säga att jag håller med dig om att jag önskar mig en bil, det är ju aldrig fel hehehe..

2008-11-18 @ 09:51:36
URL: http://miti.blogg.se/
Postat av: Beckah

Till "heidi"



Detta är ingen åsiktsfråga. Det är en faktafråga och ja, jag råkar sitta inne med faktan.



Vem är du? På FL? Men det törs du förstås inte skriva nej.

2008-11-18 @ 10:39:08
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Maria

NEJ SKIPPA HETRONORMEN FÖR FAN~Å detta ska då alla föräldrar med barn som bli inskuffade i fack.

dockor oc lullull till tjejer

spider man och bilar till killar.



Nej alla KILLAR är inte som killar skall vara enligt hetronormen...



Jag har en av tre som inte är så.

Här är dockorna, my little ponnyn och dora det bästa som finns.

Å att laga mat till mamma på dockspisen är det bästa som finns...



Det ni...



Är han flickpojke då...?



Nej här har du rätt B :-)

2008-11-18 @ 11:06:34
URL: http://mariamaroskas.blogg.se/
Postat av: B

Håller med dig, Beckah! Samhället är så överfullt med normer om hur en pojke ska vara och hur en flicka ska vara. Nämnde för några att sonen ska få en docka i julklapp, och fick några förvånade blickar tillbaka. Ja, jösses. Ska vi bli ett jämställt land så måste vi börja i den änden, vi måste börja med barnen. Låta dem vara just BARN och inte stoppa in dem i könsfacket så fort de ploppat ut...

2008-11-18 @ 11:11:37
URL: http://telefonsladd.blogspot.com
Postat av: Anonym

Sv: Ja det tycker jag.. berättade vad du blev sen :)

2008-11-18 @ 12:04:31
URL: http://makeupartisten.blogg.se/
Postat av: Anonym

du är ju inte klok någonstan. Du tror att du alltid har rätt. sen vränger du allt som folk skriver. skaffa dig ett liv utanför internet i stället.



pinsam e vad du e!



Håller med heidi helt å hållet. Du tror du e någon gud som folk måste följa.

2008-11-18 @ 12:50:11
Postat av: Beckah

Bääääääääää det luktar anonym get här sniff sniff

2008-11-18 @ 12:53:21
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: så ser samhället ut idag, trög fattade bitch.

du ser ut som en tönt men e så jävla stor i käften.



Moget att ha en blogg med namnet bitch när man är 26 år. Tufft som fan.

2008-11-18 @ 12:54:05
Postat av: Snakan

Kära Anonym, om du inte förstått vad en blogg är så borde du kolla upp det, en blogg är som en dagbok, där man talar om vad man själv tycker och tänker.

Beckah sätter inte direkt en pistol mot din skalle och säger åt dej att tycka som hon.

Och du vet att du har ett kryss i hörnet va? du är faktiskt inte tvungen att läsa en blogg som du inte tycker om eller håller med om.. Faktiskt.

2008-11-18 @ 12:55:16
Postat av: Anonym

vågar du inte ha kvar dom. din äckliga sliska gris

2008-11-18 @ 12:57:09
Postat av: Anonym

BLÅTURKOSA ögon, e du blind. blåturkosa ögon lyser å är vackra dina ögon är inte tilldragande för 5 öre. Så du kan ändra det. Du har defenitivt inga vackra ögon. finns inget som helst lysande över dom din bonnläpp.

2008-11-18 @ 13:00:31
Postat av: Anonym

snakan du vet inte vad du pratar om den här sjuka människan har hotat mig å min familj till livet en gång. så jo, i princip så håller hon en pistol mot skallen om man inte tycker som hon. Hon är sjuk i huvudet. psyket är var hon hör hemma.

2008-11-18 @ 13:01:55
Postat av: Anonym

hoppas du får vad du förtjänar i livet.

2008-11-18 @ 13:05:36
Postat av: Beckah

Oh my god! Ett psykfall är vad du är, geten. jag har aldrig i mitt liv hotat någon familj till livet. Har du tagit fel på person eller?



Ja jag har blåturkosa ögon, kom hit och titta vettja.



...och åter igen har jag inte tagit bort EN ENDA kommentar i min blogg sen jag startade den. öppna ögonen din efterblivna blinda get.

2008-11-18 @ 13:06:24
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gemutten, de blir nog bra..

2008-11-18 @ 13:09:39
Postat av: Anonym

Du har fan inte några turkosa ögen så långt ögat kan nå.

Oj jo du har visst hotat min familj till livet men eftersom du inte kommer ihåg detta så kanske du borde tänka efter lite.. Eller så har du kanske hotat fler.. skulle inte förvåna mig.



Om jag är en efterbliven get, så är du fanimej en varig finne i min RÖV!!

2008-11-18 @ 13:14:58
Postat av: heidi

hörru, visst, du sitter inne på faktan.. Helt ärligt, vem tror du att du är, hur fan mår du egentligen?? Du försöker peppa dig själv eller, för att du mår dåligt.... Men en sak är helt 100, du är ingen jävla faktabok. du är enbart ng jävligt irriterande!

Vill du veta vad jag heter på fl??? Varför?









Till "heidi"



Detta är ingen åsiktsfråga. Det är en faktafråga och ja, jag råkar sitta inne med faktan.



Vem är du? På FL? Men det törs du förstås inte skriva nej.



2008-11-18 @ 13:50:06
Postat av: Snakan

Anonym som säger att din familj blivit hotad;

Om hon har hotat din familj och du tycker hon är störd, vafan gör du då på hennes blogg?

lämna henne ifred så´lämnar hon dej i fred?

Läs bara en blogg om du är intresserad av den.

2008-11-18 @ 14:29:51
Postat av: Helena

Och DÄR, i de här kommentarerna och i och med nivån på dem, insåg jag att det här var en fjortisblogg det med, suck.

Nu slipper du EN läsare iaf Beckah.

Trist, respekterade dig fram tills nu.



Ha ett bra liv.

2008-11-18 @ 16:41:08
URL: http://har-ingen.nu
Postat av: Angie

Till dom som är anonyma: Om ni nu tycker så som ni gör om Beckah, varför läser ni hennes blogg?

Är ni avundsjuka på att hon har en blogg som drar till sig läsare?? Eller vad är problemet??

*bara undrar*



Förresten: om man inte klarar av att stå för vad man tycker och tänker( = är anonym), då kan man lika gärna hålla käften!

Väx upp för helvete!



/Angie

2008-11-18 @ 18:48:52
URL: http://angiepangie.blogg.se/
Postat av: Helena

Men då är jag nog rätt konstig -med konstiga barn!?

Jag själv älskade att leka med bilar när jag var lite; lekte med Barbie också -men bilar var grymt kul!

Min äldsta son William hade en period då han ville ha allt i rosa samt att han lekte med docka och dockvagn -klart jag köpte det då han ville ha liksom!!! Så löjligt -barn leker väl med vad dem vill och på vilket sätt skulle det skada en kille att leka med en docka och en flicka med en spiderman?

2008-11-19 @ 15:25:21
URL: http://www.nogg.se/hesa
Postat av: mija

jag håller faktiskt med dig fullständigt. Jag skulle aldrig trycka ner ett gäng dockor och sånt i min dotters knä, bara för att hon är tjej. Hon leker med precis vad hon vill, hon har banne mig fler bilar än dockor, och har både prinsessklänningar och militärkläder att klä ut sig i...

2008-11-20 @ 01:49:12
URL: http://www.metrobloggen.se/lastbilsroev
Postat av: Malin

När ska du lära dig skillnaden mellan fakta, teorier och åsikter? Och vilket fantastiskt kreativt svar på människans inlägg: stenålder, medfött etc etc. Var skrev han/hon det någonstans? Du svarar ju på saker som ingen har sagt.



Och som svar på frågan om varför jag läser din blogg när jag så uppenbart inte håller med dig för fem öre, om någonting egentligen, så är det för att du fascinerar mig. Din allmänna okunnighet, ditt barnsliga, omogna sätt och din totala brist på självinsikt är helt enkelt jävligt roligt att ta del av. Keep up the good work!

2009-03-06 @ 00:35:53
Postat av: Anne

Jag häpnar över alla mogna kommentarer som ges här.

2009-03-21 @ 15:55:42
URL: http://annemoije.blogspot.com/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback